De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social media Rotary ‘s-Hertogenbosch West 03 februari 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social media Rotary ‘s-Hertogenbosch West 03 februari 2011."— Transcript van de presentatie:

1 social media Rotary ‘s-Hertogenbosch West 03 februari 2011

2 wat een onzin……....ik doe er niet aan mee

3 BEAM ME UP SCOTTY

4 FOKKE & SUKKE

5

6 wat is social media eigenlijk?

7 SOCIAL NETWORKING Begonnen als Intranet binnen Universiteiten! Een interactief, digitaal studenten-JAARBOEK  FACEBOOK Facebook Owner: Mark Zuckerberg - Youngest Billionaire. Gestart in 2003. Geschatte waarde facebook ivm beursgang 2011: 50 miljard dollar.

8

9 SOCIAL NETWORKING Sociale netwerken (internet) zijn gemeengoed geworden! Ze zijn overal om ons heen aanwezig. HYVES LINKEDIN FACEBOOK TWIITTER MSN Maar ook: LEAD2 YOUTUBE MUZIEKSITES GOOGLE BONUS / AIRMILES TANKPASJES Onder water koppelt men gegevens om je internetgedrag te voorspellen en personen, bedrijven te koppelen.

10 SOCIAL NETWORKING Sociale netwerken (internet) zijn gemeengoed geworden! Ze zijn overal om ons heen aanwezig. HYVES LINKEDIN FACEBOOK TWIITTER MSN Maar ook: LEAD2 YOUTUBE MUZIEKSITES GOOGLE BONUS / AIRMILES TANKPASJES Onder water koppelt men gegevens om je internetgedrag te voorspellen en personen, bedrijven te koppelen.

11 BEGRIPSBEPALING Wikipedia SOCIAL MEDIA Social media is de, ook in het Nederlandse taalgebied gangbare, Engelse benaming voor online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Tevens is er sprake van interactie en dialoog tussen de gebruikers onderling. AVATAR Een avatar is een kleine afbeelding, meestal tussen de 48x48 en 150x150 pixels groot, die als gebruikersafbeelding op computerforums op het Internet of op chatprogramma's gebruikt wordt. Avatars staan meestal naast of onder de nickname van een lid. Een avatar is dan de verschijningsvorm van de persoon van vlees en bloed in de virtuele wereld of fantasiewereld. BLOGS Een weblog, ook wel blog genoemd, is een website waarop regelmatig nieuwe bijdragen verschijnen en waarop de geboden informatie in omgekeerd chronologische volgorde (het nieuwste bericht verschijnt als eerst) wordt weergegeven. Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste bijdrage(n) aan. De auteur, ook wel blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog.

12 hoe groot is dit jonge fenomeen?

13 INTRODUCTIEFILM

14 STELLINGEN: Nu al wordt 50% van het internetverkeer veroorzaakt door Social Media. 60% van de marketeers zal in 2011 25% van het budget besteden aan Social Media. ‘De Social Media hype gaat wel over?’ - De intrede van Social Media in ons dagelijks leven is onomkeerbaar: het is een logisch gevolg van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals globalisering, de ‘ 24/7’ maatschappij, internet & mobiele mogelijkheden en voortschrijdende individualisering met de bijbehorende veranderende persoonlijke behoeftes. Het merendeel van de Nederlandse huishoudens heeft een internetverbinding. Gebruikte in 2008 nog 56% internet om nieuws en actualiteiten te zoeken, in 2010 is dit gestegen tot 69%. Softwarefirma Microsoft nam op 25 oktober 2007 een aandeel van 1,6 procent in Facebook en telde daar 240 miljoen dollar voor neer. Door deze transactie werd Facebook op papier ineens 15 miljard dollar waard.

15 GEMIDDELDE LEEFTIJD GEBRUIKERS SOCIAL MEDIA

16 OMZET RECLAMEGELDEN

17 kansen of bedreigingen?

18

19 FLASHMOB

20

21

22

23

24 Cybercrime: Kinderen in gevaar, intimidatie, pesten, lastigvallen

25 BEDRIJFSVOERING - ANGST Organisatie anders inrichting. Kennis bij je houden is ONMOGELIJK! Kennis delen is de toekomst  CAMPUS gedachte Social Media worden massaal ingezet…..

26 mijn netwerk – hoe werkt het?

27 LINKEDIN

28

29 FACEBOOK

30 HYVES

31

32

33 KOPPELING SOCIAL MEDIA aan prive accounts ontwikkeld zich razendsnel. Samenwerkingsverbanden met bedrijven ontstaan automatisch! Login via bijvoorbeeld facebook - acounts dringt door. Gericht reclame – hoe komt men aan mijn gegevens? Muziekbibltioheken Fotobibliotheken Aankopen software CREDIT-cards E-MAIL ACOUNTS Gegevens van je worden gekoppeld. Nieuwe Social Networks ontstaan. Wat kun je nog aan? Filtering wordt moeilijk? Veel te veel informatie tot je beschikking.

34 KOPPELING SOCIAL MEDIA aan prive accounts ontwikkeld zich razendsnel. Samenwerkingsverbanden met bedrijven ontstaan automatisch! Login via bijvoorbeeld facebook - acounts dringt door. Gericht reclame – hoe komt men aan mijn gegevens? Muziekbibltioheken Fotobibliotheken Aankopen software CREDIT-cards E-MAIL ACOUNTS Gegevens van je worden gekoppeld. Nieuwe Social Networks ontstaan. Wat kun je nog aan? Filtering wordt moeilijk? Veel te veel informatie tot je beschikking. ANGST VOOR SOCIAL MEDIA? NIET NODIG! Social media is onder ons, en niet meer weg te denken. De interface wijzigt. In plaats van omgaan met computers zullen computers en social media onderdeel uitmaken van ons dagelijks leven.

35 LG lanceert koelkast met internetfunctionaliteit Philips FW-i1000 Internet Audio Compact Stereo System Wasmachine met Internet Het kan natuurlijk niet uitblijven, altijd contact met internet, ook in de auto. Toyota komt met een 'connected car'.

36 INTERFACE VERDWIJNT Een interface is een intermediair waarmee twee systemen met elkaar communiceren. Mens en machine kunnen ( nog ) niet zonder problemen met elkaar communiceren. Zo is de informatie die voor een mens begrijpelijk is (bijvoorbeeld woorden en beelden) niet hetzelfde als de informatie van bijvoorbeeld een computer (enen en nullen). Hier hebben ze een interface voor nodig. Social Media, internet, gegevensbeheer worden steeds meer ingezet als een zesde zintuig…. 1 RUIKEN 2 ZIEN 3 VOELEN 4 PROEVEN 5 HOREN 6 ………..

37

38 een interface

39 ficite?

40 SIXTH SENSE


Download ppt "Social media Rotary ‘s-Hertogenbosch West 03 februari 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google