Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnke Smits Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke sector? Uitsmijter Google kijkt bij je binnen! Vragen All you ever wanted to know, but were afraid to ask.
3
OMCOLLECTIVE Share, like, win!
4
HISTORIEK. Juni 2007 Accountmanager bSeen
September 2009 Ontstaan van ‘the Online Marketing Collective’ Februari 2010 OMCollective wordt eenmanszaak April e Fulltime werknemer Oktober 2010 OMCollective wordt OMCollective BVBA Oktober 2011 Verhuis naar nieuwe kantoren in Sint-Niklaas Januari 2013 Uitbreiding kantoren in Sint-Niklaas Oktober Fulltime werknemers Mei 2014 Verhuis naar nieuwe kantoren
5
14 GEDREVEN ONLINE MARKETEERS.
8
ENKELE KLANTEN.
9
ONLINE MARKETING KANALEN
10
ONLINE MARKETING KANALEN
Search Engine Marketing (SEM) SEO (natuurlijke ranking) SEA (Google Adwords) Overige Online Marketing kanalen marketing Social Media (Facebook, Twitter,…) Affiliate marketing Conversie Marketing en Web Analytics
11
ROI ONLINE MARKETING KANALEN.
SEO en SEA bepalen voor ± 80% de absolute winst behaald door Online Marketing Conversie Marketing Affiliate Marketing
12
EERST DE TAART, DAN DE KERS.
SEO door Waterval-SEO Tienduizenden top-10 posities Onbeperkte zoekwoordkeuze Overige kanalen Social Media Affiliate Marketing Marketing … SEA door CPA-Model Gegarandeerde ROI Conversion based Budget optimizer SEO en SEA als motor van een totaalaanpak Focus Conversiemarketing en Web Analytics
13
WATERVAL SEO. Werken op ALLE relevante zoekwoorden
Zoekwoord selectie is overbodig Onbeperkte top-10 posities Onbeperkte longtail Generiek Semi-Generiek gelijkwaardige zoekvolumes Long Tail
14
AANDEEL VAN LINKBUILDING.
15
SEA CPA-MODEL. Gegarandeerde ROI, want conversion based
Klikbudget wordt CPA (Cost Per Action) Klant bepaalt winst per verkoop Continue optimalisatie volgens BCG-matrix Identificeren van huidige situatie Implementatie CPA-Model Opvolging en optimalisatie
16
LINKBUILDING.
17
LINKBUILDING. Wat is een link/linkbuilding? De impact van linkbuilding Het backlinkprofiel Hoe komen we aan links?
18
LINK=STEM.
19
LINKJUICE.
20
DE IMPACT VAN LINKBUILDING.
21
INDEXERING.
22
NATUURLIJK PROCES VERSNELLEN
23
REFERRALS.
24
POSITIE STIJGING GOOGLE.
25
POSITIE STIJGING GOOGLE.
26
STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.
27
NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links
28
HET BACKLINKPROFIEL.
29
GEEN BLACK HAT SEO.
30
BACKLINKS TOENAME
31
BACKLINKS TOENAME
32
PLAATSING.
33
PLAATSING.
34
PLAATSING.
35
RELEVANTIE.
36
GEOGRAFISCHE TARGETING.
37
HOE KOMEN WE AAN LINKS?
38
LINKBUILDING PROCES. Welke landen? Analyse huidige backlinks
Huidige backlinks opschonen Nieuwe linkpartners zoeken Monitoring
39
LINKBRONNEN EIGEN NETWERK.
- Leveranciers - Partners - Sponsor links - Vestigingen - Internationaal - Ondernemersvereniging /Business club - Handelsregister - Andere ondernemers in de buurt/regio - Directories/startpagina’s - Gouden gidsen - DMOZ - Vrienden en kennissen - Afbeeldingen - Affiliates - Relevante bloggers - Forums - Netwerk bijeenkomsten/beurzen - Social Media - YouTube - Google Places - Persberichten - Gastblogs plaatsen
40
LINK EARNING. - Infographics
- Video’s, foto’s, games, opvallende artikels - Organiseer een wedstrijd - Plaats een leuke quiz op je site - Publiceer interessante White papers - Interview industry leaders - Schrijf een gratis E-book - Deel je presentaties - Social Media draagt niet bij aan rankings!
41
POSITIE STIJGING GOOGLE.
42
STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.
43
NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links
44
OVERIGE ONLINE KANALEN.
45
OVERIGE ONLINE KANALEN.
Affiliate marketing Bannering marketing Social Media
46
ONLINE MARKETING TOOLS.
47
ONLINE MARKETING TOOLS.
WebCEO Keyword ranking checker Qualaroo Onsite feedback formulier MajescticSEO Backlink profiel checker Visual website optimizer Aanpassen layout van een testpagina: conversiemarketing BT Buckets Laat je website er anders uitzien naargelang de afkomst van je bezoeker
48
WIE? WAT? WANNEER?
49
WIE? WAT? WANNEER? Type klanten/doelpubliek: B2B, B2C Demografische gegevens van je klanten/publiek. Zoekvolumes (!): een “make it or break it” factor bij SEM. Is je product reeds bekend en begeerd? Merkbeeld: hoe sterk is je merkbeeld? Hoe groot is je branded zoekverkeer?
50
UITSMIJTER!
51
GOOGLE KIJKT BIJ JE BINNEN!
52
VRAGEN?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.