De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Voetgangersmodel ViSWalk woensdag 2 november 2011 Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Voetgangersmodel ViSWalk woensdag 2 november 2011 Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv."— Transcript van de presentatie:

1 Voetgangersmodel ViSWalk woensdag 2 november 2011 Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv

2 Inhoud presentatie woensdag 2 november 2011 Gebruik van de modellen Loopstromen model: de theorie erachter Uitkomsten LOS (level of service) Reistijden Intensiteiten Visualisatie Voorbeelden Amsterdam CS Buikslotermeerplein Stelling

3 Gebruik van loopstromenmodel woensdag 2 november 2011 Het model in VISSIM is gebaseerd op het ‘Social Force Model’ van Helbing. De snelheid van de voetganger is afhankelijk van de krachten van de omgeving. Om praktische redenen, is het gedrag van voetgangers vaak hiërarchisch ingedeeld in drie niveaus (Hoogendoorn, 2002) : 1e niveau:strategisch niveau (minuten tot uren) 2e niveau:tactisch niveau (seconden tot minuten) 3e niveau:operationele niveau (milliseconden tot seconden)

4 Opbouw van het model woensdag 2 november 2011 Input: Ontwerptekeningen omzetten naar 3D model in VISSIM voetgangers area’s obstakels stijgpunten Verkeerscijfers, bijvoorbeeld: Dienstregeling Metro – Bus (Stad en streekvervoer) HB-matrix voor aantallen voetgangers Routes naar de bestemmingen

5 Van tekening naar model woensdag 2 november 2011

6 Output van het model woensdag 2 november 2011 Cijfers: LOS (Level of Service) Intensiteiten Reistijden Visualisatie geaggregeerd 2D 3D

7 Output Level of Service woensdag 2 november 2011 LOSPed/m 2 A< B< C< D< E< F> Level of service

8 Output - intensiteiten woensdag 2 november 2011 Bijvoorbeeld: intensiteiten toetsen aan capaciteit roltrappen

9 Visualisatie Level of Service woensdag 2 november 2011 Output 2D 2D model2D geaggregeerd

10 Voorbeelden woensdag 2 november 2011 station Buikslotermeerplein Noord-Zuidlijnreconstructie Amsterdam CS

11 Van bestaand Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

12 Naar nieuw Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

13 Aanleiding Amsterdam CS woensdag 2 november 2011 Aanleg voetgangerstunnels onder de bestaande sporen 6 bouwfases Afgesloten perrons en trappen Versmalde tunnels Hetzelfde aantal passagiers Is er voldoende ruimte op de perrons? Welke bouwvarianten scoren beter… Welke extra maatregelen moet je nemen…

14 Simulatie met het voetgangersmodel van VISSIM woensdag 2 november 2011

15 Amsterdam CS gekalibreerd 2011 woensdag 2 november 2011

16 West-tunnel stijgpunten woensdag 2 november 2011

17 Stijgpunten West Tunnel Spoor links woensdag 2 november 2011

18 Film Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

19 Amsterdam Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

20 Aanleiding: Nieuw station woensdag 2 november 2011 Ontwerpvragen en toets: Aantal trappen, indeling en plaats van de trappen van hal naar perron Aantal OV-Chippoortjes in transfer hal

21 Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

22 Evaluatie op Level of Service woensdag 2 november 2011 Conclusie: Bij 1 trap oplossing wordt LOS overschreden gedurende 4 minuten; Bij 2 trappen slechts één overschrijding van maximaal 1 minuut

23 woensdag 2 november 2011 Film Buikslotermeerplein

24 woensdag 2 november 2011 Loopstroommodellen inzetbaar Evacuatie studies - gebouwen - stadion - winkelcentra, winkelpromenades Transferstudies: - stadions - bus- trein- en airport terminals - wachtrij analyses En nog veel meer: ……………………….

25 woensdag 2 november 2011 Stellingen 1.Het effect van verplaatsingen wordt onderschat 2.Bij elke verplaatsing wordt ten minste één keer gelopen


Download ppt "Voetgangersmodel ViSWalk woensdag 2 november 2011 Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv."

Verwante presentaties


Ads door Google