De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

#Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!

Verwante presentaties


Presentatie over: "#Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!"— Transcript van de presentatie:

1 #Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!

2 #Exactlive12 Prof. Dr. Margriet Sitskoorn

3 #Exactlive12 Drs. Ing. Kees Onstein

4

5 Kosten stroom stopcontact - zonnestroom “ € 0,40 € 0,35 € 0,30 € 0,25 € 0,20 € 0,15 € 0,10 € 0,05 € 0,00 20052006200720082009201020112012 Grijze stroom (CBS ) Zonnestroom € 0,45 • Prijzen zonnepanelen in 2011 met 40% gedaald • Sinds 2010 is zonnestroom voordeliger dan grijze stroom • Zonnestroom heeft laagste punt bereikt, grijze stroom blijft stijgen * Bron: CBS energieprijzen

6 Worden er veel zonnepanelen geplaatst? “Ik zie ze bijna nooit” Denemarken Totaal tot 2011: 17 MW Verw. 2012: 350 MW Cumulatief 2012: 367 MW Per hoofd: 0,07 kW Duitsland Totaal tot 2011: 24.794 MW Verw. 2012: 4.000 MW Cumulatief 2012: 28.794 MW Per hoofd: 0,35 kW Italië Totaal tot 2011: 12.803 MW Verw. 2012: 3.000 MW Cumulatief 2012: 15.803 MW Per hoofd: 0,26 kW Nederland Totaal tot 2011: 137 MW Verw. 2012: 100 MW Cumulatief 2012: 237 MW Per hoofd: 0,01 kW België Totaal tot 2011: 1.587 MW Verw. 2012: 350 MW Cumulatief 2012: 1.937 MW Per hoofd: 0,19 kW 5x 25x 18x 13x  200 leads per week  120 afspraken per week  30 orders gemiddeld per week

7 Waarom zonne-energie? “ ParticulierOndernemer BV Investering (incl. BTW) € 5.000 Subsidie € 650€ 0 Fiscaal/BTW voordeel [jaar 1] € 0€ 1.607 Netto investering [jaar 1] € 4.350€ 3.393 Besparing [jaar 1] € 520 Rendement [jaar 1] 12,0%15,3%

8 Uitdagingen markt  Binnen uur telefonisch opvolgen internet lead  Klant bezoeken binnen 1 week na telefonisch kontakt  Dynamisch herplannen van 12 technische adviseurs  Uitbrengen offerte op maat tijdens bezoek  Telefonisch opvolgen offerte binnen 5 werkdagen  Installeren 4 weken na order  Cash collectie

9 Uitdagingen van informatiestromen

10 Waar komen we vandaan  Aandeelhouders/management komen van bestaand solar bedrijf  Onstuimige groei van 0 > 190M Euro in 5 jaar  540 medewerkers in 5 jaar  Actief in meerdere landen in Europa  Zeer snel veranderende markt  Van subsidie gedreven naar duurzame markt gedreven door salderen van decentrale energie productie  Exact voor financiële rapportage en voorraadbeheer  4 supporting IT systems voor CRM, uitbrengen offertes, technische documentatie en planning installatie

11 Uitdagingen van integratie van processen in vorige organisatie  Beschikbare tijd als resultante van planning, geen harde deadlines  Te veel stakeholders die een rol in het project dienden te hebben  Geen consensus over de mate van integratie  Centraal gestuurde IT organisatie vanuit Nederland  Lokaal te weinig kennis aanwezig  Geen winnaar die project kan trekken  Snel groeiende organisatie > andere prioriteiten  “No sense of urgency”

12 Oplossing  Slechts 6 weken de tijd  Slechts 3 stakeholders > allen lid van management  Enige oplossing was een volledig geïntegreerd IT systeem  Niet gehinderd door enige kennis, maar met een zeer duidelijke functionele beschrijving van de wensen en eisen  3 winnaars die gezamenlijk een doel hadden  Enige kans op succes was het succesvol laten zijn van dit project  Extreme “Sense of Urgency”  Geen zuilen denken! Een bedrijf, een doel.  Zeer nauwe samenwerking management en consultants.

13 Introductie Zondag: workflow • Lead flow • Data verrijking • Doelgroep selectie • Specifieke benadering • Inzicht & analyse • Efficiënte Planning • Dynamisch • Optimale afstemming • Planning voor grote aantallen • Persoonlijke bezoeken • Klantgericht • Technisch advies • IT based met iPad applicaties • Orders • Ontzorging voor klant • Snelle & professionele installatie • Landelijke dekking met lokale partners • After sales & service

14 Implementatie van passende oplossing lukt 2 jaar niet! Oplossing:  FOCUS  MAAK HET KLEIN  DUIDELIJK BEELD VAN GEWENST EINDDOEL Conclusie

15 #Exactlive12 Hartelijk dank voor uw aandacht en tot ziens! Kennis delen = vermenigvuldigen


Download ppt "#Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!"

Verwante presentaties


Ads door Google