De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,….

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,…."— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,….

2  ID  Geschiedenis  Merkenportefeuille  Exportmarkten  Troeven v/d export  Minpunten v/d export  Leeuw v/d Export  F.I.T.  Ambities, toekomst, plannen  Duurzaam, ethisch ondernemen  Tips  Eigen mening

3  Bedrijf: Duvel Moortgat NV  Aantal medewerkers: 585  Omzet in 2009: € 113 miljoen (45% hier- van gerealiseerd in buitenland)  Eigen vestigingen: België, Nederland, Frankrijk, VK, VS, China en Tsjechië

4  Productievestigingen: België, VS en Tsjechië  Aanwezig in: 72 landen  Productievolume: bijna hectoliter speciaalbier/jaar

5 1871: Boerderij gecombineerd met brouwerij Zomer: grondstoffen kweken Winter: bier brouwen en met paarden vervoeren naar klant. 1917:ontstaan van Victory Ale. Naar vb van Engelse ale bieren (gekend door Engelse soldaten WOI ).

6 1926:Victory Ale Duvel Jaren ‘60:ontwerp Duvel glas.’D’ zorgt voor de tornado en onder- steunt de schuimkraag. Groot succes!!

7 Eind j ‘90:diversifiëren in merkenport- folio : MAAR: KWALITEIT blijft hoogste doel! 2007:Prijs: Leeuw van Export!

8 Juni 1999: introductie op de Brusselse Euronextbeurs

9

10 Kwaliteit ipv kwantiteit!

11 Vedett is hét cultbier in België. Vedett is alternatief, niet al te ernstig, en combineert retro en modern met design.

12 Authentieke bier van de benedictijner monniken. Een belangrijk deel van de winst die door de bieren van Maredsous gegenereerd wordt gaat naar goede doelen.

13 Oudere bieren worden vermengd met jongere, frissere en zoetere bieren om de smaak te vernieuwen: Liefmans

14 ….brouwen van speciale hoge kwaliteitsbieren.

15 Tsjechische brouwerij Bernard, een belangrijke nichespeler op het vlak van premium pilsbieren.

16 Een klassieker... verbonden met Antwerpen zoals de haven, de zoo, diamant en mode.

17 Nederland, Frankrijk, VK en VS. Duvel Moortgat NV CEO Michel Moortgat Duvel Moortgat NV COO Daniel Krug VS Dochterond. GM VK Dochterond GM Frankrijk Dochter Ond. GM Nederl Dochterond GM + Geogr. Ligging + Begrijpbare taal en cultuur + Mature markt met hoge bierconsumptie kwaliteit boven kwantiteit!!

18 MAAR OOK: China en andere emerging markets… (industrialiserende industrie/econ)

19 Kwaliteit: investeren in medewerkers & state of the art- technologie.

20  Logo maakt het moeilijker: vb: Syrië met sterren  Andere reglementering: VS: alcoholgehalte vermelden: vooraan vs achteraan Export maakt voorraadbeheer en productie complex. Zoeken naar praktisch werkbare alternatieven.

21 Flanders Investment & Trade Jaarlijks sterkste uitvoerprestaties benadrukken 2 categoriën: meer en minder dan 50 medewerkers

22 Vlaamse overheid investeert in internat. Ondernemen via F.I.T. Opdracht F.I.T.:  bevorderen intern. Ondernemerschap van Vlaamse bedrijven, vrnl. de KMO’s  Buitenlandse investeringen aantrekken naar Vl.  Intern. ondernemerschap stimuleren met oog voor duurzaamheid en ethiek  een uitmuntende dienstverlening aanbieden

23 Verschillende projecten: * mbt milieu: afvalbeperken, groene stroom,… * mbt maatschappij: Via Maredsous wordt geld gedoneerd aan goede doelen, …

24  50% omzet uit buitenland  Gestage groei in binnen- en buitenland laten doorgaan  Leidende positie bekleden ivm premiummerken en speciaalbieren  Nieuwe markten aanboren

25  Bestaande markten: actief verder werken portfolio uitbreiden: fruitbieren, Maredsous,…

26  Prioriteiten vastleggen.  Proactief werken en prospecteren:  Buitenlandse contacten persoonlijk begroeten, nodige aandacht geven, opvolgen  Deelnemen aan regionale acties  Informatie opvragen bij F.I.T. ivm interessante contacten.

27 Dynamisch, Overnames: met respect voor eigenheid van ‘product’ en visie. Kwantiteit niet laten primeren (niet overal aanwezig willen zijn) boven kwaliteit. Belang van ‘juiste markt’.

28 Nog vragen?


Download ppt "Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,…."

Verwante presentaties


Ads door Google