De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NETWERK: 2000 BEDRIJVEN MET MVO-AMBITIE. WIE HEEFT HET NU BETER DAN ZIJN/HAAR OUDERS TOEN ZIJ NET ZO OUD WAREN ALS U NU? WIE VERWACHT DAT ZIJN/HAAR KINDEREN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "NETWERK: 2000 BEDRIJVEN MET MVO-AMBITIE. WIE HEEFT HET NU BETER DAN ZIJN/HAAR OUDERS TOEN ZIJ NET ZO OUD WAREN ALS U NU? WIE VERWACHT DAT ZIJN/HAAR KINDEREN."— Transcript van de presentatie:

1 NETWERK: 2000 BEDRIJVEN MET MVO-AMBITIE

2 WIE HEEFT HET NU BETER DAN ZIJN/HAAR OUDERS TOEN ZIJ NET ZO OUD WAREN ALS U NU? WIE VERWACHT DAT ZIJN/HAAR KINDEREN HET STRAKS NET ZO GOED ZULLEN HEBBEN ALS U? TWEE VRAGEN

3 DPA FRUGI VENTA 6 MAART 2012 HET PROBLEEM IS ONZE FOOTPRINT

4 1 kg rundvlees 1 liter melk 1 kop koffie 1 glas bier 1 boterham 4 H2O VOETAFDRUK (WATERGEBRUIK) liter water 1000 liter water 140 liter water 75 liter water 40 liter water

5 1 miljard mensen hebben obesitas 1 miljard mensen hebben dagelijks honger

6 WAT HEEFT DIT MET MVO TE MAKEN?

7 + MVO GAAT OVER GELD EN GEVOEL

8 PEOPLE + PLANET = PROFIT/PROSPERITY

9 “Wereldvraagstukken zoals klimaat- verandering, gezondheid en biodiversiteit bepalen onze strategische agenda” Feike Sijbesma (CEO DSM) MVO 2.0 “Als DSM deze ‘people and planet’ problemen helpt oplossen dan maken wij winst (profit)”

10 HARVARD 2011 WAARDEONTWIKKELING ´MVO BEDRIJVEN´

11 HARVARD: WAARDEONTWIKKELING $1 ( ) High Sustainability companies $ 22,6 Low Sustainability companies $ 15,4 High Sustainability Companies presteren jaarlijks 4,8% beter dan Low Sustainability Companies

12 ENKELE BELANGRIJKE TRENDS MVO als kostenpost verleden tijd Sterke stijging MVO in B2B-markt door duurzaam inkopen Consument wil duurzaam maar wordt kritischer Energiebesparing,CO2 reductie scoort hoog Footprint reductie, circulaire economie Transparantie en communicatie worden belangrijker (keurmerken, ISO 26000) Meer focus op factor mens (leiderschap, diversiteit, sociale innovatie, HNW) Samenwerking en nieuwe coalities

13 13 HOE VER ZIJN WE AL OPWEG MET MVO

14 MVO = EEN INTEGRALE BENADERING 14 visie & missie normen & waarden strategie

15 MVO DRECHTSTEDEN 8 MAART 2012 MVO STRATEGIEËN Ambitie Risico’s Risicomanagement & compliance Kostenreductie & efficiency Omzetgroei, innovatie & merkwaarde Kansen

16 AAN DE SLAG MET MVO (STRATEGIE) Bepaal wat MVO voor uw bedrijf betekent Formuleer een visie op MVO in uw bedrijf Stel haalbare doelen met ambitie Creëer draagvlak binnen uw bedrijf MVO in alle bedrijfsprocessen in uw bedrijf Communiceer over behaalde resultaten Evalueer de voortgang

17 AAN DE SLAG MET MVO (UITVOER) Inventariseer wat je al doet Koop duurzaam in Voorkom verspilling en streef naar hergebruik Energiebesparing en duurzame energie Zet je medewerkers centraal Daag leveranciers en klanten uit mee te denken Communiceer wat je doet

18 MVO OOK IN TIJDEN VAN RECESSIE MVO loont Kostenbesparingen op materialen, grondstoffen, energie, transport, verpakking, ziekteverzuim, etc MVO moet Klanten, vooral B2B en overheden, vragen/eisen steeds vaker MVO; ook publieke opinie en regelgeving dwingen tot MVO MVO inspireert Medewerkers vinden MVO leuk en het maakt je aantrekkelijk als werkgever MVO innoveert Nieuwe producten/diensten, nieuwe partners en nieuwe coalities Kortom, MVO loont en is leuk!

19 WIE VERDIENT ER AL GELD MET MVO?

20 MVO loont door innovatie

21 MVO loont door oplossingen voor de toekomst

22 MVO loont door gesloten kringlopen

23

24 MVO BEGINT BIJ JEZELF EN DOE JE ALTIJD SAMEN


Download ppt "NETWERK: 2000 BEDRIJVEN MET MVO-AMBITIE. WIE HEEFT HET NU BETER DAN ZIJN/HAAR OUDERS TOEN ZIJ NET ZO OUD WAREN ALS U NU? WIE VERWACHT DAT ZIJN/HAAR KINDEREN."

Verwante presentaties


Ads door Google