De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision."— Transcript van de presentatie:

1 1 CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision

2 2 Inhoudsopgave 1. Introductie 2. Achtergrond/aanleiding CRM oplossing 3.Project aanpak 4. Oplossing 5.Ervaringen 6.Vragen en discussie Implementatie instroom en potential management oplossing op basis van Microsoft Dynamics CRM

3 3 •Nederlandse HBO-instelling •Groot aantal beroepsopleidingen binnen een breed scala aan kennisgebieden •12 locaties voornamelijk in de Randstad •Ingedeeld in een aantal Schools, met elk hun eigen studieaanbod en een autonome directie •2.700 medewerkers • studenten

4 Strategic •Alignment and impact Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes

5 Old situation •little alignment, mostly impact •little connection Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes

6 Ondersteuning student levenscyclus 6 Werving Instroom Alumni Digitaal Portfolio PeopleSoft Opleidings Informatie / Studiegids Contract Onderwijs Portal (Intranet & Website) Portal (Intranet & Website) Externe Relaties Stage Management Studie / Opleidingsloopbaan Finance

7 7 Setting Microsoft Dynamics CRM als solide basis voor constante dialoog met toekomstige, huidige en oud-studenten

8 Wervingsactiviteiten 8 Open Dagen Proef studeren Studiekeuze gesprek Brochure aanvragen Mailings STIP, Studie Advies Centra

9 9 Aanleiding Veel systemen met relatiegevevens  Verbeterd inzicht gewenst  Intensiever contact  Kwaliteit van contact momenten verbeteren Meer studenten en betere aansluiting  Minder uitval door betere studiekeuze  Gerichte benadering van belangstellenden

10 10 Geïntegreerde oplossing voor ondersteuning levenscyclus studenten: langdurige relatie en intensievere relatie Doel

11 11 Concurrentie De toegenomen concurrentie rondom instroom noodzaakt tot het bereiken van voldoende en de juiste potentiële studenten. Studenten willen geen studievertraging oplopen door eventuele verkeerde keuzes bij aanvang van hun studie.

12 12 De juiste studenten bereiken Het maken van de juiste studiekeuze is van essentieel belang

13 13 Toeleverende scholen Instroom management als strategische relatie met toeleverende scholen Steeds meer toeleverende scholen volgen de prestaties van hun ex- leerlingen in het HBO. Een goede relatie met de toeleverende school is van belang.

14 14 Beter meten = meer weten Betere informatievastlegging geeft meer inzicht in de juiste doelgroep en hoe deze het beste benaderd kan worden

15 Levenslang leren Levenslang leren betekent ook levenslang klant van INHolland 15 Lifelong learning means lifelong relationships

16 Levens cyclus student PotentialStudentAlumnus 16 Life Long Learning

17 Strategisch relatiebeheer Meerdere soorten “klanten” en meer contact momenten vragen om een strategische aanpak voor relatiebeheer 17

18 Kwaliteit Aangaan van relatie met de potential: “de INHolland -ervaring bieden vanaf het eerste contactmoment”  Persoonlijke benadering  Snelheid van reageren  Kwaliteit  Studiekeuze advies  Overzichtelijk materiaal 18

19 Niet alleen de student is klant Niet alleen de studenten zijn klanten maar ook de belangstellenden, de aanmelders (potentials), de decanen van de toeleverende scholen, de leer- en stagebedrijven, de overheid e.d. 19

20 Vorige CRM systeem Het vorige CRM systeem voldeed niet meer en kon niet als fundament dienen voor nieuwe totaaloplossing  Aanpasbaarheid  Gebruikersvriendelijkheid  Flexibiliteit  Onderhoudbaarheid  Uitbreidbaarheid 20

21 Aanpak 21 CRM implementatie vraagt om een gedegen aanpak, het is niet alleen een technisch feestje!

22 Visie Vanuit een visie klein beginnen met de focus op toegevoegde waarde 22

23 Samenspel 23 De totaalaanpak vraagt om het juiste samenspel van mensen, processen en technologie

24 Visie – Scope uiteindelijke oplossing 24

25 Visie – Platform 25 INHolland Portal (SharePoint) Werving Stage Alumni Studenten … … CRM PeopleSoft Externe Bronnen Opleidingen … …

26 Platform voor ondersteuning student levenscyclus 26 CRM (Dynamics) Stage Alumni Werving Instroom Contract Onderwijs Externe Relaties Business Intelligence (SQL/SharePoint/Excel) Portal (SharePoint)

27 Verschillende contact momenten en interfaces 27 Brochure aanvraag Vooraanmelding opendag Vooraanmelding proefstuderen Vraag (Stel je vraag) Aanvraag Studiekeuzespreekuur … Mijn INHolland gegevens CRM NAW STIP, M&C Beurzen SAC’s Potentials Externe bronnen Mailings PeopleSoft Reports & Analyse Deelname registratie

28 Verwerken Brochure Aanvragen 28 Potential Schoolweb CRM Brochure (direct mail) Potential Brochure aanvraag INHolland.nl Brochure aanvragen Studie Informatie Punt Brochure aanvraag Potential

29 Huidige situatie (Fase I) 29 INHolland Website CRM INHolland Portal (Insite) PeopleSoft Externe Bronnen Brochures Opendagen Studiekeuze Proefstuderen … …

30 30 Toekomst Vervolg stappen:  Verdere ondersteuning van de wervingsactiviteiten  Specifieke wensen rondom rapportage  Verbetering koppelingen met andere systemen  CRM als bronsysteem voor IDM / ILM  Inrichting Alumnibeleid  Externe contacten voor de Schools  Leveranciers

31 Vragen 31

32 Dank voor uw aandacht 32


Download ppt "1 CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision."

Verwante presentaties


Ads door Google