De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie- programma 10

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie- programma 10"— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie- programma 10
Dienst Communicatie Raadgevend comité

2 FAVV 2000 – 2010 : 10 jaar ten dienste van de voedselveiligheid
Externe communicatie Interne communicatie

3 Externe communicatie 2010 FAVV 2000 – 2010 :
Tevredenheidsenquête « operator » : Tevredenheidsenquête « consumenten » Barometer van de voedselveiligheid Evenement : Belgisch voorzitterschap van de EU Voorlichtingscel Informatie aan de sectoren intensifiëren Speciale acties

4 Tevredenheidsenquête « operatoren »
vragenlijsten Positionering van het FAVV Erkenning van de instelling Kennis van de missies Toegevoegde waarde voor de operatoren en professionalisme Perceptie van de controles en evaluatie van de opvolging Perceptie van de communicatie (verschillende kanalen) Perceptie en evaluatie van sommige diensten Internetsite Ombudsdienst PCE Kennis van FAVV-smiley

5 Tevredenheidsenquête « operatoren »
Boodschap: Het FAVV is bij de operatoren goed gekend Het FAVV wordt beschouwd als competent en efficiënt Het FAVV beschikt over een adequaat controlesysteem Het FAVV voert een geschikt communicatiebeleid Het FAVV beschikt over aangepaste diensten ten behoeve van de operatoren

6 Tevredenheidsenquête « operatoren »
Doelgroepen Beroepssectoren Landbouw Voedingsindustrie Horeca en detailhandel Media Beroepsorganisaties van de sectoren Internetsites Tijdschriften Info-flash

7 Enquête « consumenten »
Via internet (+ papieren versie) Publiciteit : internetsites en kranten ( Metro, Fedra, Test-Aankoop, Nieuwsbrief FAVV) Resultaten : boodschap in functie v.resultaten Doelgroep: consumenten Partnership met Test-Aankoop en OIVO Kanalen: Verschillende internetsites Persberichten  interviews Dagbladen

8 Evenement «Belgisch voorzitterschap»
Ondersteuning communicatie Symposium « autocontrole » 17 november 2010 Symposium « nanotechnologie» 24 november 2010 (+ DG Sanco en EFSA) Organisatie van een communicatieforum EFSA (oktober 2010)

9 Voorlichtingscel : promoten van de autocontrole : distributie/Horeca
Verlenging van de lopende acties : Horeca Vlaanderen (autocontrole + smiley) Horeca /UCM Wallonië (idem) Infosessies «aangekondigde controles» (GHP en controles) Infosessies + hotelscholen (leerkrachten) (autocontrole) : zijn lopende Partnership met de Franse en Vlaamse Gemeenschappen (scholen) (GHP keukenpersoneel)

10 Voorlichtingscel : promoten van de autocontrole : distributie/Horeca
Nieuwe acties : Infosessies toeristische plaatsen (cfr. horeca) Infosessies hotelscholen (o.a. laatstejaars) Speciale aanvragen (OCMW…) (autocontrole) Filmproject autocontrole (project in uitvoering) Nieuwe folders en affiches ( boktor,…)

11 Terugkerende acties Deelname aan exposities en beurzen
Geel, Horecatel (Marche), Belgian Bakery (BXL, sept.), HorecaExpo (Gent, nov.) Persconferenties Jaarverslag (juni 2010) Barometer (september 2010) Conferenties « Voorstelling van het FAVV » Internetsite : verbetering klantvriendelijkheid en leesbaarheid Nieuwsbrief

12 Informatie aan de sectoren intensifiëren
Uitbreiding concept FAVV-smiley Distributiesector + slagerijen Vakpers Persberichten Redactie van artikels Redactie van technische artikels voor de vakpers Toelichting bij de heffingen horeca Actualiteit


Download ppt "Communicatie- programma 10"

Verwante presentaties


Ads door Google