De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

24 januari 2008 1. Overtuigingen 2. Beïnvloedingsstijlen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "24 januari 2008 1. Overtuigingen 2. Beïnvloedingsstijlen."— Transcript van de presentatie:

1 24 januari Overtuigingen 2. Beïnvloedingsstijlen

2 Terugblik: 1.Stellen van de goede vragen 2. Overtuigingen 3. Beïnvloedingsstijlen

3 Logische niveaus van denken

4 Logische niveaus Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Identiteit waarden Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Capaciteiten Leerbaar? Waarden en normen waarden Omgeving normen Wie ben ik? Het wie probleem Wat kan ik? Doe ik het? Het hoe probleem Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem

5 Logische niveaus Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Identiteit waarden Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Capaciteiten Leerbaar? Waarden en normen waarden Omgeving normen Wie ben ik? Het wie probleem Wat kan ik Doe ik het? Het hoe probleem Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem

6 Opdracht: Deelnemer 1 vertelt over zijn werk als ICT-er, wat goed gaat, wat moeizaam is, Deelnemer 2 stelt de goede vragen Deelnemer 3 observeert: a.De goede vragen b.Welke overtuigingen?

7 Beïnvloedingsstijlen Aansporen Overtuigen Onderzoeken Inspireren Duwen Trekken

8 Coachingsgesprek: 1.Formuleren van de hulpvraag 2.Zoeken naar oplossingen 3.Welke oplossing is reëel en haalbaar? 4.Maken actie plan 5.Evaluatie gesprek Afbakenen tijd!

9

10 Coachingsgesprek: Deelnemer met coachingsvraag •Formuleren van de hulpvraag •Brainstormen over oplossingen •Welke oplossing is reëel en haalbaar? •Maken actieplan Taak coach •Stellen van vragen •Luisteren •Doorvragen •Samenvatting •Tijdsbewaking •Evaluatie gesprek

11 Coaching 22 april 2008

12 Coaching terugblik 22 januari 2008 Overtuigingen Beïnvloedingsstijlen

13 Logische niveaus Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Identiteit waarden Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Capaciteiten Leerbaar? Waarden en normen waarden Omgeving normen Wie ben ik? Het wie probleem Wat kan ik Doe ik het? Het hoe probleem Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem Kernkwaliteiten

14 Beïnvloedingsstijlen Duwen Aansporen Overtuigen Trekken Onderzoeken Inspireren

15

16 Waarom belangrijk: Mensen hebben behoefte aan waardering van hun kwaliteiten. Kwaliteiten moet je kunnen inzetten Kwaliteiten moet je herkennen bij een ander Om mensen te motiveren moeten mensen hun kwaliteiten in mogen zetten.

17 Kernkwaliteiten

18

19

20

21 Spontaniteit Wispelturigheid rechtlijnigheid Consequent zijn kernkwaliteit valkuil allergie uitdaging Teveel van het goede Positief tegenovergesteld e Kernkwaliteiten

22


Download ppt "24 januari 2008 1. Overtuigingen 2. Beïnvloedingsstijlen."

Verwante presentaties


Ads door Google