De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een dorpshuis voor ons allemaal!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een dorpshuis voor ons allemaal!"— Transcript van de presentatie:

1 Een dorpshuis voor ons allemaal!
Ons Trefpunt “Samen schuilen onder een jas!” Een dorpshuis voor ons allemaal!

2 Een dorpshuis voor ons allemaal!
Ons Trefpunt Een dorpshuis voor ons allemaal! In eigen beheer!! Zoals de gemeente dat wil en aan ons vraagt, de inwoners van Velp, dat per te regelen! En dat is wat wij gaan proberen te doen met de steun van jullie, inwoners en verenigingen van Velp!

3 De voorbereidende werkgroep
Bestaat uit: Robert Jans (Dorpsraad) Suzanne van Kempen-van Es (Dorpsraad) Willie van Dinther Jan Opsteegh Jos van Dijk Marc Linders William Hermanussen Johan Hoefnagel Jos Domhof Taken voorbereidende werkgroep: - Het aanstellen van het bestuur stichting beheer Trefpunt - Het zorgen voor de kaders en statuten waarin dit bestuur kan werken met haar bevoegdheden en die van het nog te vormen GebruikersPlatform (GP) - Het zorgen voor duidelijkheid wat de gemeente in de komende jaren gaat bijdragen aan startkapitaal,subsidies en jaarlijkse ondersteuning. - Het zorgen voor duidelijkheid welke kosten de gemeente “standaard” voor haar rekening neemt

4 Het bestuur van de stichting beheer Trefpunt
Zal gaan bestaan uit: 5 leden (waarvan tenminste 1 lid uit de Dorpsraad): een voorzitter, een penningmeester, een secretaris en 2 leden, waarvan bij voorkeur een de beheerder is. Het bestuur is verantwoordelijk voor: Het beheer van de agenda Het beheer van de bar en de keuken Het beheer van de in-en verkoop Het schoonmaken/-houden van het Trefpunt Het klein onderhoud van het Trefpunt Het huishoudlelijk regelement; “dat wat wel en niet mag!” Het faciliteren van verenigingsbehoeftes, indien mogelijk Het verhogen van de activiteiten in het Trefpunt, indien behoefte Het bestuur van de stichting beheer Trefpunt legt verantwoordelijkheid af aan het GebruikersPlatform (GP)

5 Het GebruikersPlatform(GP)
Zal gaan bestaan uit: 1 lid per vereniging, die gebruikt maakt van het Trefpunt. Het GP is verantwoordelijk voor: De activiteiten van hun vereninging in het Trefpunt Het zich houden aan het “huishoudelijkregelement” van het Trefpunt opgesteld door het bestuur, hierbij b.v. denkende aan: -Het openen/sluiten van het Trefpunt/gebruikte ruimte(s), voor en na afloop van hun activiteiten -Het schoon en netjes achterlaten van de gebruikte ruimte(s)/Trefpunt Het GP heeft het recht het bestuur ter verantwoording te roepen en eventueel, als daar een nog te bepalen meerderheid voor is, in te grijpen en regels te veranderen

6 Enkele belangrijke uitgangspunten
Start eigen beheer per Kostenloze overname van complete inventaris van het Trefpunt Er hoeft geen winst gemaakt te worden! Het uiteindelijke doel van het Trefpunt zal zelfredzaamheid zijn! (Hierbij wel rekening houdende met de nog te defineren jaarlijkse ondersteuning van de gemeente!) Er zal geen personeel in dienst genomen worden Er zal een beheerder op vrijwillige basis aangesteld worden Alle te gebruiken ruimtes zullen apart afsluitbaar en toegankelijk gemaakt worden Er zal een “sleutelplan” geintroduceerd worden, zodat inzichtelijk wordt wie het pand opent en sluit en welke ruimtes gebruikt heeft

7 vervolg enkele belangrijke uitgangspunten
Er zal een koffie/drank/snack automaat in de gang geinstalleerd worden, zodat verenigingen zonder gebruik te willen maken van de bar/keuken toch iets kunnen gebruiken in het Trefpunt, waarmee de beheerder(s) zoveel mogelijk ontlast kunnen worden Het bestuur is verantwoordelijk voor het naleven van de horecavergunning en de daaraan gestelde eisen.

8 Aanpassings- en verbouwingswensen!!!
Alle te verhuren ruimtes apart afsluitbaar en toegankelijk maken Uitbouw pand aan zijkant/barkant voor het creëren/plaatsen van: -extra opslagruimte voor tafels/stoelen/etc. -extra ruimte voor café/ontmoetingruimte voor sociale bijeenkomsten -2 extra biljarts ivm ledenstop biljartclub Velp -2 dart borden en ruimte voor het spelen van darts 3) Keuken aanpassen voor kookclubs, lunches en gezamelijke maaltijden 4) Verbeteren van de akoestiek in de grote zaal 5) Het plaatsen van koffie/drank/snack automaten in de gang 6) De voordeur als nooddeur laten ombouwen met bel, zodat ongewenste bezoekers het gebouw tijdens activiteiten niet kunnen betreden Het aanleggen van2 jeu de boules banen net buiten het Trefpunt met wat gezellige bankjes daar om heen Het evenemententerrein van Velp (Kermis, Braderie, InDeBan,etc.) naast het Trefpunt realiseren

9 Vervolg aanpassings- en verbouwingswensen!!!
9) Het hele gebouw rolstoelvriendelijk maken inclusief traplift voor de ruimtes boven. 10) Het hele gebouw brandveilig maken inclusief extra vluchtroute voor de ruimtes boven.

10 Hoe nu verder? Duidelijkheid realiseren in wat de gemeente Grave gaat bijdragen Oprichting van stichting beheer Trefpunt Vorming/aanstellen van het bestuur stichting beheer Trefpunt Vorming van het GebruikersPlatform(GP) Aanstellen van een of meerdere beheerders Aanpassingen realiseren van het Trefpunt Een bijdrage van de inwoners en verenigingen van Velp vragen: Wij de werkgroep eigen beheer Trefpunt zijn op zoek naar vrijwilligers: -voor… een bestuurs-/beheerdersfunctie -voor… achter de bar -voor… in de keuken -voor… hand-en spandiensten Vrijwilligers kunnen zich aanmelden op: of bij een van de leden van de voorbereidende werkgroep Per ons Trefpunt in eigen beheer proberen te realiseren!!! “ Dat was wat het was!”

11 Ons Trefpunt! Vragen? Opmerkingen?
Vrijwilligers kunnen zich aanmelden op: of bij een van de leden van de werkgroep

12 Toegift! Samen… bramen plukken Samen… schuilen onder een jas
Samenlopen van omstandigheden Te hooi en te gras… Dat was… wat ‘t was!


Download ppt "Een dorpshuis voor ons allemaal!"

Verwante presentaties


Ads door Google