De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch."— Transcript van de presentatie:

1 De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?

2 De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch

3 Geloof niet wat je denkt !!!

4 Geweldige denkfouten Gedachten lezen Rampdenken Positieve onderwaarderen Alles of niets Etiketten plakken Alles op jezelf betrekken Moeten Liefde najagen

5 Contact maken “de efficiëntste manier om contact te maken met anderen is hun recht in de ogen te kijken” Oogcontact De handdruk Glimlach Kalm tempo Open houding De knik De zoen

6 In contact blijven “je bent voor de volle 100% verantwoordelijk voor het slagen van de communicatie” Heb de intentie om bij de ander te willen zijn

7 Bijpraten “ Er is pas een klik als we iets delen qua interesse of opvattingen” Nieuwsgierig Stel veel vragen Oordeel niet Overeenkomsten Verdiep contact Persoonlijk leven

8 Actief luisteren

9 Gedrag actief luisteren Oogcontact maken Gezicht richting de spreker Knikken Hummen Passende mimiek De ander laten uitspreken Matchen / spiegelen Samenvattingen geven Vragen stellen

10

11 Open vragenGesloten vragen WieBeginnen met werkwoord WatCheck van vermoeden WaarJa / nee als antwoord WaarvoorKort Waardoor Hard werken Waarmee Waarom Hoe

12 Creëer je eigen kracht “Blijf authentiek en speel met je omgeving”

13 Persoonlijke wapenfeiten “Je moet weten wie je bent en wat je te melden hebt” - je hobby's, interesses - successen uit het verleden - je persoonlijke kwaliteiten (kern kwaliteiten) - dromen, fantasieën en wensen - je droombaan - wat wilde je vroeger worden - je ideale leven - de baan van een ander als jouw ideaal - je eigen aardigheden

14 Persoonlijke profilering “de wereld moet weten wat je waard bent, vertel daarom waar je goed in bent” S = Situatie T = Taak, rol A = Actie R = Resultaat

15 Meerwaarde creëren in jezelf in je product je organisatie

16 Houding en uitstraling Extra aandacht voor je energieniveau (lage en hoge spiertonus) “Organiseer samen een personeelsfeest”

17 Personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief

18 Personal branding De gewone jongen

19 Personal branding Andre Hazes De gewone jongen Marktman Volkszanger Leed Alcohol kwetsbaar Menselijk Humor Rock & roll

20 Personal branding Jamie Oliver de hippe kok Autodidakt Eenvoudig koken Spontaan Passie Casual Eigentijds

21 Je eigen personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief

22 Logische niveaus van Bateson

23 Het gesprek afsluiten

24 Presenteer jezelf krachtig “winnaars hebben een plan, verliezers een excuus” Bewust Overtuigend Vertrouwen Risico lopen Hier en nu leven Open en eerlijk Benen op de grond

25 Krachtige vragen “slimme mensen stellen vragen”

26 @hvmackelenbergh

27


Download ppt "De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch."

Verwante presentaties


Ads door Google