De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SBS Skill BuilderS WIJ. 1986 Oprichting door Ann Bertin 2006Overname door Jens & Steven Van Mol (Nu)160 collega’s & dochterondernemingen Public Speaking.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SBS Skill BuilderS WIJ. 1986 Oprichting door Ann Bertin 2006Overname door Jens & Steven Van Mol (Nu)160 collega’s & dochterondernemingen Public Speaking."— Transcript van de presentatie:

1 SBS Skill BuilderS WIJ

2 1986 Oprichting door Ann Bertin 2006Overname door Jens & Steven Van Mol (Nu)160 collega’s & dochterondernemingen Public Speaking Sales Ambassador Leading People Actief in heel België (KMO’s en multinationals)

3 Wie is SBS Skill BuilderS Jump2Work Assessment & Development Loopbaancoaching Training, Coaching & Consultancy Outplacement

4 Jump2Work Curatieve Tender Tender Jeugdwerkplan - JWP TIBB 1 Cappuccino Start 2 Clean Werkinleving Jongeren! - 1 TIBB 3 Cappuccino 2 Werkinleving Jongeren! - 2

5  Minstens 18j – max 25 jaar  Getuigschrift Buitengewoon Secundair Onderwijs – Max. Getuigschrift 2 e graad Algemeen, Technisch of Kunst, 3 e graad Beroeps, Getuigschrift deeltijds BSO

6 Per jaar Resoc Antwerpen237 Resoc Limburg419 Resoc Gent en Rand275 Resoc Waas en Dender232 Resoc Kempen202 Resoc Halle - Vilvoorde195 Resoc Zuid - Oost Vl183 Wij doen ook mee! 20% Vindplaatsgericht!

7  PROFO vzw (contacten met CDO)  vanuit andere SBS projecten,  plaatselijk netwerk, JAC, CAW, Jeugdverenigingen, OCMW’s, scholen, onthaalbureau’s,  Tal van partners: Stad Gent, Compaan, De Stap Gent, De Sleutel, CBE Leerpunt, VFU, Kavka, Kunnig, Aksi, Jespo, Open Atelier, IKOO, Digidak, MSC Ahlan, CBE Limino, …  Events,  Sociale media,  Jobbeurzen,  Flyers  …

8 Bel onze coaches !

9 01 juni 2015 31 mei 2017 (+ nog 1 jaar begeleiding) 12 maand begeleiding, mogelijks verlenging tot 18 maand.

10  Infosessies samen met VDAB ? OF  Éérst een intake bij ons en dan de doorverwijzing naar VDAB  Kennismakingsgesprek individueel  In groep bij groot aantal toeleidingen met daaropvolgend een individuele intake.  steeds met de bedoeling te informeren !

11 Stappen met onze jongeren in 4 niveau’s

12 4 weken 2x groepsmoment per week + aanvullend individuele gesprekken Inzetten op werkbeleving / stages / bezoeken Resultaat: Persoonlijk ActiePlan (PAP als basis van eindverslag)  Verderzetting? of Warme overdracht ?

13

14

15

16

17 4 weken Wekelijkse individuele gesprekken en/of groepsbegeleiding (min. 10 sessies) Generieke competenties en attitudetraining Randvoorwaarden Sollicitatievaardigheden Tewerkstellingsmaatregelen Weten – Willen – Wagen Inzetten op werkbeleving / stages / bezoeken Resultaat: Persoonlijk Actieplan

18

19

20 Aan het woord…

21 -Werkplekleren/werkbeleving/stages geeft beeld op : jobinhoud, omgeving, sfeer, eigen capaciteiten, vereiste attitudes,… -Competentieversterking (technische+ andere competenties): Attitude, gemoedsgesteldheid, vragen en verwachtingen -Ondersteuning/bijsturing/opvolging door jobcoach ‘on the job’ met oog op duurzame tewerkstelling! -Kwalificerende opleidingen Eigen opleidingen/aangekochte vb Compaan, VDAB, onderwijs, De Stap  Certificaat !  WOW attest!

22 Certificaat van verworven competenties Jan JanssenRijksregisternummer: Volgende stage werd succesvol afgerond: Opleidingsstage Naam bedrijf: WZCFunctie: Logistiek Medewerker De stageperiode had plaats van 23/08/2015 tot 23/09/2015 voor een totaal van 1 maand. Volgende competenties werden daarbij verworven: De kamers en de sanitaire voorzieningen schoonmaken, ontsmetten en opruimen. De gemeenschappelijke delen onderhouden en schoonmaken. De productvoorraad opvolgen, tekorten vaststellen. Bestellingen doorgeven. Gegevens registreren (observaties, incidenten, …) Tussenkomen op een dienst: Linnenkamer. Voor de eet- en drankbedeling van personen met een zorgbehoefte instaan (maaltijdborden aannemen, aanpassen, verdelen, bedienen, …) De persoon met een zorgbehoefte bij de activiteiten van het dagelijkse leven helpen. Veranderingen in de toestand van de persoon met een zorgbehoefte observeren. De persoon met een zorgbehoefte naar de betrokken dienst brengen. Het materiaal onderhouden. Personen met een zorgbehoefte over mogelijkheden tot ontspanningsactiviteiten informeren of hen tijdens deze activiteiten begeleiden. Bedden en kamers op orde brengen. Stressbestendig. Weet in drukke situaties steeds de kalmte te bewaren. Persoonsgericht werk. Aandacht voor de noden van elke persoon met een zorgbehoefte. Opgemaakt te Gent op28 september 2015 Jeanine JanssensJens Van Mol, SBS Skill BuilderS Hoofd verpleegkundigeManaging Partner Lippenshofweg 9320 Nieuwerkerken 053/85.05.62

23

24

25

26 Ondersteuning in benadering van de arbeidsmarkt : - Gerichte zoektocht naar passende jobs -Aanreiken vacatures -Persoonlijke begeleiding -IBO opleidingen/stages -Ondersteunen en opvolgen tijdens nieuwe tewerkstelling

27

28  Infosessies in eigen omgeving (jeugdhuis,…)  Verschillende onderwerpen mbt de arbeidsmarkt (IBO, sectoren, uitzendwerk,…)  Workshops (sociale media,…)  Sprekers  Getuigenissen  Netwerkmoment

29

30  & Toeleiding  & Welzijn  & Competentieversterking  & Werk

31 Lynn MalfrèreJobcoach Gent 0497/16.06.46 Stephanie VerstraetenJobcoach Gent 0491/71.20.95 Stefanie De NulCoach Gent 0491/71.20.88 Inez SwinnenCoach Gent 0491/71.80.06 Ward UyttenhoveCoach Gent 0491/71.20.24 Marjan Van HeckeOost-Vlaanderen 0476/395 359 JobLinkCelHoofdkantoor Aalst 053/85.09.00

32

33 Bedankt voor het vertrouwen! We gaan er voor!

34 VRAGEN  Wanneer start de groep ? Continue instroom of vaste startdata ?  Hoe wordt de doelgroep bepaald mbt belemmeringen/randvoorwaarden – kwetsbaar vs resultaat halen  Hoe lang duurt een traject? Hoeveel deelnemers? Hoeveel uur groepswerk ? Individueel ? Nazorg ? Wie volgt dan op ?  Komen randvoorwaarden pas na 1 maand (na de oriëntatie) aan bod  Hoe op maat zijn de 4 stappen tijdens de begeleiding ?  Gemiddelde doorstroom naar werk ?

35 VRAGEN  Komen randvoorwaarden pas na 1 maand (na de oriëntatie) aan bod  Jobs op maat ?? Ondanks de crisis ?  Wat zijn de ‘betere resultaten’ van SBS ?  Hoe wordt de doelgroep bepaald mbt belemmeringen/randvoorwaarden – kwetsbaar vs resultaat halen  Hoe krijgt vindplaatsgericht werken vorm ?  Waarom Profo ?


Download ppt "SBS Skill BuilderS WIJ. 1986 Oprichting door Ann Bertin 2006Overname door Jens & Steven Van Mol (Nu)160 collega’s & dochterondernemingen Public Speaking."

Verwante presentaties


Ads door Google