De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion.

Verwante presentaties


Presentatie over: "IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion."— Transcript van de presentatie:

1 IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion

2 IntoSaxion: speciale ambassadeurs

3 Waarom starten met IntoSaxion?  Hoge waardering contacten met studenten  Meer behoefte aan dergelijke contacten  Meer dan ‘follow me’ van handvol studenten  Ruimte bieden voor ‘gesprekken’

4 ‘Real life’ contactmomenten beperkt  Jaarlijks 4x3 open dagen  Proeflessen (variabel per opleiding)  Meeloopdagen (variabel per opleiding)  Ervaringen familie, vrienden, bekenden, …

5 Concept: IntoSaxion  Getoetst: interviews onder 20 scholieren en 20 eerstejaars studenten van Saxion  Panelonderzoek: Kijk van scholieren op traditionele voorlichtingsmiddelen

6 Concept: IntoSaxion  Experiment! Trial and error toegestaan  Communities bouwen kost tijd  Authenticiteit is sleutel  Niet geregisseerd, studenten aan het woord  Vertrouwen in dialoog en eigen studenten

7 Concept: IntoSaxion

8 Ontwikkelfase  Presentatie aan marcoms & directie  Ontwikkeling: 11/2010 – 02/2011 ism 8Media  Simultaan werving van ambassadeurs  12 speciaal ambassadeurs via academies  2 workhops / inspiratiesessies  Open inschrijving overige ambassadeurs  Vergoeding?

9 Start IntoSaxion maart 2011  12 speciaal ambassadeurs  50 overige ambassadeurs  41 van 57 opleidingen ‘bezet’ (70%)  Hyves vs Facebook?  Doorgroei: alumni per opleiding, docenten

10

11 Communicatiecampagne  8 maart live bij open dag Apeldoorn  Groot scherm en flyers tijdens Open dagen  Backup van academies  Scholenvoorlichtingen en decanen  Brochures voor  Bannering en widgets op Saxion.nl

12 Eerste resultaten  8000 pagina’s bekeken  Veel kijkers (3500 eerste maand)  Veel lezen (gem. bezoektijd van ruim 3min)  Weinig uitdelen respects / comments  Beperkte interactie scholier- student

13  Verdere inbedding in wervingscommunicatie  > 85% bezettingsgraad opleidingen  Alumni werving uitbreiden  Docenten bereikbaar maken  Usability aanpassingen  feedback oppakken van ambassadeurs  Tipping point Hyves / Facebook monitoren Verdere ontwikkelingen

14 Vragen? Jeffrey van on Twitter


Download ppt "IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion."

Verwante presentaties


Ads door Google