De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO."— Transcript van de presentatie:

1 Plaats- en Promotiemix Presentie

2 Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO

3 Regels Meerkeuzevragen Geef altijd antwoord Daarna start nieuwe vraag en komt vorige vraag niet meer terug Als je klaar bent, blijft het stil, totdat alle blaadjes zijn ingenomen Succes!

4 Vraag 1 a. Vergelijkende reclame hoort bij indeling naar inhoud b. Ideële reclame hoort bij indeling naar afzender c. Een producent die reclame maakt hoort bij de indeling naar inhoud d. Consumentenreclame hoort bij de indeling naar ontvanger Welke van de 4 hieronder staande beweringen is NIET juist?

5 Vraag 2 a. Weinig afnemers – Uitleg product nodig b. Product is duur – Veel afnemers c. Voorkeur kweken – Contact leggen Bij welke van de onderstaande gevallen Wordt persoonlijke verkoop toegepast ?

6 Vraag 3 a. Stelling 1 is juist, stelling 2 is juist b. Stelling 1 is onjuist, stelling 2 is juist c. Stelling 1 is juist, stelling 2 is onjuist d. Stelling 1 is onjuist, stelling 2 is onjuist Stelling 1: Free Publicity is te allen tijde gratis Stelling 2: Sponsoring is een onderdeel van actiecommunicatie

7 Vraag 4 a. Merkbekendheid – Merkentrouw - Merkvoorkeur b. Merkvoorkeur – Merkenbekendheid - Merkentrouw c. Merkbekendheid – Merkenvoorkeur - Merkentrouw d. Geen van allen hierboven Welke van onderstaande is de juiste volgorde?

8 Vraag 5 a. Geen van allen hieronder b. Zijn de fasen die een consument doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit c. Zijn de fasen die een reclamebureau doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit d. Zijn de fases die een producent doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit Waar wordt AIDA formule voor gebruikt?

9 Vraag 6 Welke stelling is juist? A.Reclame gaat altijd via massamedia B.Een vertegenwoordiger beheert alleen potentiële klanten C.Een PR afdeling is volgens de wet verplicht D.Themareclame is snel geld verdienen

10 Vraag 7 Wat is een optimale marketingmix? A.Een mix van de 4 P’s die allen op elkaar zijn afgestemd B.Een mix van de 4 P’s op een bestaand product C.Een mix van de 4 P’s op een nieuw product D.Geen van allen

11 Vraag 8 Wat is een taak van de PR afdeling? A.Salaris betalen B.Personeelsblad uitgeven C.Vakanties vaststellen D.Reclame budget vaststellen

12 Vraag 9 Waarom is een goede database noodzakelijk om telefonische verkoop tot een succes te maken? A. om de juiste potentiële klanten te kunnen bellen B. om de juiste klanten te kunnen bellen C. Om de klanten te kunnen achterhalen D. Om de juiste potentiele klanten een direct postmail te kunnen zenden

13 Vraag 10 Hoe bouw je een goede naamsbekendheid op? A. Door telefonische verkoop B. Door mond op mond reclame C. Door voor juiste doelgroep reclame te maken D. Door massamedia te gebruiken

14 Vraag 11 Wat is actiereclame? A.Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B.Sponsoring – PR – Verpakking C.Displays – Verpakking – Sales Promotions D.PR – Verpakking - Displays

15 Vraag 12 Welke indelingen naar reclame kennen we? A.Afzender – Gebruikte media B.Gebruikte media – TV/Radio C.Tijdschrift – TV/Radio D.Geen van allen

16 Vraag 13 Een klant wordt benaderd via email met een aanbieding van een bedrijf. Hoe noemen we dit? A.Direct Mailingbrief met Sales Promotion B.Verpakking van PR C.Sales Promotion en Direct Mail (marketing) D.Direct Mail (marketing) - Reclame

17 Vraag 14 Aegon sponsort Ajax. Waarom doen zij dat? A.Om meer omzet te maken en voor Sales Promotion B.Naamsbekendheid en Goodwill te kweken C.Imago verbetering en voor Sales Promotion D.Geen van allen

18 Vraag 15 Winkelcentrum schalkwijk geeft een reclameblad uit. Hoe noemen we dit? A.Coöperatieve Reclame B.Collectieve Reclame C.Combinatie Reclame D.Ideële Reclame

19 Vraag 16 Welke horen WEL bij elkaar? A.Consumentenreclame en Industriële reclame B.Handelsreclame en Kinderreclame C.Industriële reclame en Huishoudens Reclame D.Geen van allen

20 Vraag 17 Welke vorm van sponsoring bestaat niet? A.Cultuur B.Sport C.Openbare D.Televisie

21 Vraag 18 Welke taken behoren bij een vertegenwoordiger? A.Contact leggen – Voorkeur kweken B.Orders afsluiten – Crediteuren benaderen C.Crediteuren benaderen – Contact leggen D.Geen van allen

22 Vraag 19 Is Sales Promotion: A.Altijd gratis B.Betaalde reclame C.Reclame van een bekende afzender D.Geen van allen

23 Vraag 20 Reclame op radio / Tv is een vorm van: A.Massamediareclame B.Persreclame C.Etherreclame D.Geen van allen


Download ppt "Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO."

Verwante presentaties


Ads door Google