De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal."— Transcript van de presentatie:

1 Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal 2013 Imago en Identiteitsonderzoek 2012

2 Denktank Centrum Er is duidelijkheid over toekomst Centrum – Hurks heeft besluiten genomen – Termijnen ontwikkeling zijn in grote lijnen helder Boodschap: Valkenburg is bereikbaar, verrassend en actief! Samenstelling – VOC en Gemeente stelden een “denktank” samen – Ondernemers – Gemeente – Adviseurs (Marketing en Bedrijfschap) Doelstelling – Bewoners en regio bewust maken van bereikbaarheid en toegankelijkheid centrum – Bewoners en regio stimuleren gebruik te gaan maken van het brede en diverse aanbod van winkels en horeca in het centrum

3 Denktank Centrum Valkenburg kent een groot en verrassend aanbod aan (sfeer)winkels Hoe krijgen we bewoners en regio weer naar ons centrum Actieplan in voorbereiding – Gezamenlijke actie van ondernemers en gemeente – Met behulp van deskundige adviseurs

4 Denktank Centrum Actieplan! Waar denken we zoal aan? – Kijken naar bewegwijzering parkeerplaatsen – Ondernemers participeren in parkeergelden klanten – Reclame/promotie en Directmailing bewoners en regio – Spaaracties onder klanten – Een speciale winkeltas – Beleef Valkenburg Brochure – Een andere kijk op de “bouw” van het winkelcentrum – De Beste Winkel van Valkenburg verkiezing We houden de vaart erin!

5 Evaluatie Auw Wieverbal 2013 Donderdag 7 februari 2013 Organisatie had: – Twee evenementenlocaties – De zorg voor het programma op en inrichting van beide locaties – Veiligheids- en calamiteitenplan – Taxistandplaatsen – Zorg voor spreiding in Grote Straat Centrum (DJ, Ringleiding, Toiletten) – Randvoorzieningen (hekken, beveiliging, verkeersregelaars, schoonmaak) – bezoekers Slecht weer tot 22 uur. Iets later begonnen vanwege sneeuw op parapludek. Compliment aan brandweer Spreiding met tweede podium en extra buiten buffetten (20 tov 8 in 2012) Goede samenwerking tussen organisatie, bedrijven en gemeente Weinig ongeregeldheden (17 bekeuringen, 6 aanhoudingen) en weinig medische zorg nodig geweest (minder dan 10) Formeel slechts twee klachten Vlotte samenwerking tussen hulpdiensten, gemeente en organisatie Multidisciplinaire schouw voorafgaand aan het evenement

6 Auw Wieverbal 2014 Donderdag 27 februari 2014 Voortzetting samenwerking met VEV, de horeca en VOC Spreiding mogelijk verder uitbreiden Communicatie en promotie verdient extra aandacht Vereenvoudiging procedure en aanvraag vergunningen ondernemers Voorjaar 2013 eerste gesprekken over organisatie 2014

7 Imago en Identiteitsonderzoek – NHTV Breda, Bart Stevens – Onderzoek in opdracht gemeente – Identiteit: waar staan we voor? – Imago: het beeld dat anderen van ons hebben – Niet representatief maar goede indicatie

8 Conclusies Identiteit – Valkenburg heeft veel potentie (cultuur, natuur, historie) – Verschil tussen gewenste en actuele identiteit – Nog altijd oude “toeristenstad” – Veel bedrijven niet geïnvesteerd in upgrading locatie – Gemeente moet identiteit beter uitdragen – Het nieuwe centrumplan geeft de stad een heel ander – meer gewenst – gezicht, maar dit duurt wel nog even

9 Conclusies Identiteit – Website global wellness is gedateerd. Desondanks is “wellness” een belangrijke kernwaarde voor gemeente – Website gemeente (actueler, maar mist creativiteit en de “experience”) – Facebook and Twitter niet optimaal in gebruik – Logo’s: Valkenburg en Global Wellness. Laatste wordt weinig ingezet – Communicatie gemeente m.b.t. identiteit moet verbeterd worden – Inwoners zijn de ambassadeurs van de stad. Toeristen voelen zich welkom

10 Toeristen noemen Valkenburg en… Limburg “vlaaien”Holland Casino WielrennenWeekend vakantie Grotten (TOP VIJF)Evenementen (TOP VIJF) Thermae 2000Actief zijn (TOP VIJF) De CaubergGezelligheid Natuur (Geul, heuvels, regio) (TOP VIJF)Uitgaanscentrum (TOP VIJF) Pretpark de ValkenierKabelbaan Leeuw BierKerststad

11 Enkele opmerkingen die terugkomen….. Een echte “familie” bestemming Voorzieningen gecentreerd in centrum: ideaal Valkenburg is niet veel veranderd in de afgelopen jaren. Het heeft veel te bieden maar is toe aan verandering en verbetering Als je rond etenstijd alleen iets wil drinken wordt je regelmatig geweigerd. Weinig gastvrij

12 Bezoeken

13 Overnachtingen

14 Valkenburg is……

15 Valkenburg is……..

16 Valkenburg is…..

17 Ik kom naar Valkenburg voor….

18 Cijfer van de toerist

19 Inwoners

20 Inwoners zijn…..

21 Leermomenten Bespreken met ondernemers Ontwikkeling plan van aanpak in combinatie met citymarketing Najaar 2013 ontwikkeling plan citymarketing


Download ppt "Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal."

Verwante presentaties


Ads door Google