De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Publieksbinding door randactiviteiten Een experiment…

Verwante presentaties


Presentatie over: "Publieksbinding door randactiviteiten Een experiment…"— Transcript van de presentatie:

1 Publieksbinding door randactiviteiten Een experiment…

2 Publieksbinding  Financiële binding (d.m.v. kortingen etc.)  Sociale binding (d.m.v. extra persoonlijke diensten zoals nieuwsbrief, persoonlijke benadering, club/community vorming etc.)  Structurele binding (d.m.v. kwaliteit (en waarde) kernproduct én omstandigheden)

3 Financiële binding  Daar gaan we het nu niet over hebben.

4 Sociale binding  Interessante ontwikkeling is ‘Tribal marketing’ waarbij je je juist niet richt op de persoon maar op ‘de wereld’ waar de persoon onderdeel van uitmaakt.  Een tribe vormt zich op basis van waarden en rituelen, emotionele binding.

5 Structurele binding  Kwaliteit en waarde van het kernproduct.  ‘Structurele bindingen zijn het meest duurzaam, zeker wanneer het versterkt wordt door sociale binding’ (Boorsma)

6 (kern)Waarden  Zowel theater als gezelschap draagt (kern)waarden uit naar het publiek middels de (geprogrammeerde) voorstellingen en (rand)activiteiten, inclusief de omstandigheden waarbinnen dit aangeboden wordt.

7 Gedeeld publiek?  Zowel voor theaters als voor gezelschappen van belang om publiek op te bouwen en (duurzaam) aan zich te binden.  Deze belangen komen samen zodra het gezelschap zich in het theater presenteert.

8 Samenwerking?  Is het mogelijk om in samenwerking randactiviteiten vorm te geven dat (nog meer) recht doet aan de (kern)waarden van zowel het gezelschap als van het theater?  Daar kunnen we over praten maar…

9 Publieksbinding door randactiviteiten Een uitdaging… match !

10 Ondersteuning  Voorbereiding  ‘Speelbord’  Tafelhosts (Ruth Giebels, Madeleine Versteegh, Miel van Teijlingen, Geertje Spaan, Bjorn van Raaij)  Beperkte tijd  ‘Middelen’

11 The Golden Cirkel (Sinek)

12 MATCH!  Veel speelplezier!  Dit spel maakt onderdeel uit van een onderzoek(je) van het Lectoraat Creatieve Economie, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. 

13 Koppels  Toneelschuur– Orkater (Miel)  De Lieve Vrouw – Via Rudolphi (Madeleine)  Stadstheater Zoetermeer – Scrum (Geertje)  Koninklijke Schouwburg Den Haag – Scapino (Ruth)  Schouwburg Lochem – Theater Gnaffel (Bjorn)

14 Alternatief  Toneelschuur– Orkater (Miel)  De Lieve Vrouw – Via Rudolphi (Madeleine)  Stadstheater Zoetermeer – Scrum (Geertje)  Koninklijke Schouwburg Den Haag – Theater Gnaffel (Ruth)  Schouwburg Lochem – Scapino (Bjorn)


Download ppt "Publieksbinding door randactiviteiten Een experiment…"

Verwante presentaties


Ads door Google