Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdam Maes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat
2
DE 4 BEOORDELINGSPUNTEN Creativiteit Oorspronkelijkheid Praktische impact Diepgang
3
CREATIEF EN OORSPRONKELIJK Jullie zijn de nieuwe generatie! Denk ‘out of the box’!
4
PRAKTISCHE IMPACT Wat is de invloed van je project/onderzoek op: De mensen waarvoor je het uitvoert De kennis die we hebben over armoedebestrijding
5
DIEPGANG Steunt je praktijkonderzoek/project op goed vooronderzoek? Theoretische onderbouwing van de keuzes die je maakt! Analyse van de praktijk: wat leren we ervan? Ook wat er niet goed ging!
6
DILEMMA Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes
7
WAT MOET IK NU INLEVEREN? standaard: een rapport Dat kan natuurlijk creatiever ! maar wel vastlegging van: je vragen, de theorie, de praktijk, de impact!
8
TIP 1 Structureer ! Fijn voor jou en fijn voor de lezer. Bijvoorbeeld: 4 invalshoeken om te kijken: Politiek en juridisch Sociaal economisch Sociaal cultureel Vergelijkend Doe een contextanalyse/marktonderzoek: Wie zijn erbij betrokken Wat zijn hun waarden en normen (cultuur) Wat zijn hun belangen (geld, status/positie, tijd)
9
TIP 2 Het vooronderzoek (theorie) vóór de uitvoering ! Je kunt het maar één keer uitvoeren, doe het weloverwogen!
10
TIPS 3 Gooi overbodige ballast overboord! Meet wat je wilt weten! is dit wel écht noodzakelijk om te weten voor mijn onderzoek/project? validiteit
11
TIP 4 Waarom???!!! Daarom! Doe net alsof we onwetend zijn: vertel bij alles waar je voor kiest: WAAROM je ervoor kiest.
12
TIP 5 Groot, weinig, efficiënt, effectief, beter etc. Bedenk hoe je dit kunt meten: Operationaliseer! Vergelijk!
13
TIP 6 Gebruik je netwerk van vandaag! Vraag om contactgegevens en maak afspraken
14
TIP 7 Kijk naar winnende PWS’en: Cordaid/NVLM Bekijk hoe ze zijn opgezet Bekijk de reacties: waarom hebben ze gewonnen?
15
GAAN! Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes
16
BIJLAGE: Wat moet er allemaal vastgelegd worden: Vraag/hypothese of idee voor een project Waarom vind je dit een belangrijk onderzoek/project? Hoe onderzoeken/uitvoeren en waarom zo Theorie: Op basis daarvan ga je je project/praktijkonderzoek vorm geven -> wat ga je nu precies onderzoeken/doen Praktijk: uitvoering van een project en ‘toetsen’ of je keuzes binnen de theorie wel klopt binnen de door jou gekozen praktijk (enquêtes/interviews/observatie) Beschrijving van je uitkomsten van het praktische onderzoek Conclusie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.