De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO zTwee globale personeelsbevragingen : in 1999 (-2000) en in 2001 yGenerieke vragenlijst PRO yAlle personeelsleden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO zTwee globale personeelsbevragingen : in 1999 (-2000) en in 2001 yGenerieke vragenlijst PRO yAlle personeelsleden."— Transcript van de presentatie:

1 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO zTwee globale personeelsbevragingen : in 1999 (-2000) en in 2001 yGenerieke vragenlijst PRO yAlle personeelsleden MVG yTweejaarlijks

2 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO zEvolutie yAlgemene tevredenheid 3,84 4,08 yRespons 52,1% 44,8% yRespons afnemend per niveau Non respons onderzoek

3 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO 52% 51% 44% 37% 19% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% ABCDE Respons per niveau 44,8%

4 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 zNon respons onderzoek 2002 ymethode moet aangepast worden aan de doelgroep ybevraging moet herkenbaar zijn en aansluiten bij de werksituatie : concreet, specifiek, helder yinvultijd mag niet langer zijn dan 20 minuten yprocedure moet anoniem zijn en duidelijk gekaderd yrapportering van resultaten op korte termijn ycommunicatie en uitvoering op korte termijn van geloofwaardige verbeteracties Een terugblik op PRO

5 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 zPerceptie-indicatoren : yProbleem : sedert 2001 geen perceptiemetingen meer voor voeren / bijsturen personeelsbeleid yToekomstvisie : PRO inbouwen in verbetercyclus, bijv. tweejaarlijks (Niet mogelijk in 2003, BBB) yKorte termijn : organisatie van beperkte bevraging yOntwikkeling van een “geijkt meetinstrument” (basisvragenlijst) yAanvulling met maatwerk voor manager op basis van behoefte (bv. stress, cultuur, communicatie, …) PRO 2004

6 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 zPrincipes : yManagementcode : opvolgen van de realisatie van principes van goed personeelsbeleid yBBB : ontwikkelen bevragingsinstrument voor de gehele Vlaamse overheid  Nastreven van evenwicht : behoeften lijnmanagement (maatwerk), behoeften beleid (algemene indicatoren) en behoeften personeel (betrokkenheid) PRO 2004

7 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 zLeereffecten van non-respons onderzoek 2002 : yKorte vragenlijst (15 à 20 vragen, max. 20’)  Gedifferentieerd naar niveau en concreet herkenbaar, aansluitend bij de werksituatie yGaranties voor anonimiteit, maar gekaderd yPrompte terugkoppeling van resultaten ySpoedige en geloofwaardige verbeteracties PRO 2004

8 PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 zIn juni 2004 PRO via 2 sporen : yBasisvragenlijst : intern ontwikkeld instrument uitgetest door een gestratificeerde steekproef binnen MVG en vrijwillig deelnemende VOI’s, via elektronische “on line”-bevraging Kandidaten VOI voor de “algemene” steekproef ? yMaatwerk : testfase waarbij projecten op maat bij een aantal “voorlopers” worden uitgevoerd en geëvalueerd Kandidaten voor een “voorlopers”-bevraging op maat ? PRO 2004


Download ppt "PRO 2004 - HRM Netwerk 19MAR04 Een terugblik op PRO zTwee globale personeelsbevragingen : in 1999 (-2000) en in 2001 yGenerieke vragenlijst PRO yAlle personeelsleden."

Verwante presentaties


Ads door Google