Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJosephus Molenaar Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
2
Leiden van een organisatie ontwikkelingen sturen en beïnvloeden beheersen van processen
3
2 richtingen van communicatie Luisteren en spreken Geven en nemen Ook in een zakelijke sfeer zorg je ervoor dat er een klimaat van vertrouwen is en begrijp voor beide partijen is/ontstaat. Hou ook ALTIJD rekening met de wensen en verlangens van de ander!
4
Media= onmisbaar!! Maar tegelijk ook een zwakke schakel: Onpersoonlijk Lastig te beheersen Startpunt bedrijfscommunicatie: ligt bij het bedrijf zelf! imago= onderscheid van andere organisaties, dit door goede bedrijfscommunicatie
5
Bedrijfscommunicatie= professioneel: voorwaarden Systematisch planmatig = bepaalde strategie Realisatie door rekening te houden met: Doelstelling Doelgroep Medium boodschap =Planmatige aanpak Realisatie door rekening te houden met: Doelstellingen Doelgroepen Media Boodschappen Deze vorige elementen op één lijn brengen en zo komen tot een communicatieplan
6
Communicatieplan Rekening houden met de vaste onderdelen: De analyse; beschrijving huidige en gewenste situatie en de bijdrage die het kan opleveren Doelstellingen en doelgroepen; welke doelstellingen wil je bij welke doelgroepen bereiken Strategie: de manier waarop je mensen wenst te beïnvloeden Inhoud boodschap; welke boodschap wil je overdragen Media; welke media? In welke frequentie? Activiteitenplan; gedetailleerd overzicht belangrijke zaken
7
Beleidsplan Grote bijdrage tot bedrijfscommunicatie Biedt de uitgangspunten van systematische bedrijfscommunicatie Worden beschreven als De plaatsbepaling in de samenleving De uitgangspunten voor concrete activiteiten
8
Onderzoek Draagt bij tot betere bedrijfscommunicatie Het afvragen van: “hebben de communicatie-inspanningen effect?” Informatie verzamelen: Persoonlijke contacten (rijke bron van informatie) Adviesgroepen (brengen mensen bij elkaar om te brainstormen Media-analyse (kranten, tv, radio,… kunnen altijd iets bijdragen) Analyse van bestaande gegevens (baseren op reeds bestaande resultaten) Literatuuronderzoek (een eerst stap zijn internet en boeken, hierin kan je verder uitdiepen)
9
Nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.