Download de presentatie
GepubliceerdAlfons Smeets Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Informatiebijeenkomst gebiedsontwikkeling NDSM-werf
28 augustus 2008 20.00 Opening / Doel bijeenkomst 20.05 Toelichting status Strategiebesluit 20.15 Toelichting inhoud Strategiebesluit 20.35 Toelichting Projectbesluit 20.45 Pauze 21.00 Vragen en opmerkingen 22.30 Sluiting
2
PLAN- EN BESLUITVORMINGSPROCES
1 2 3 4 STRATEGIEFASE ONDERZOEKSFASE PROGRAMMA en ONTWERP UITVOERING - ONTWIKKELINGSVISIE - ONTWIKKELINGS- STRATEGIE - RISICO-ANALYSE Nota van Uitgangspunten Stedenbouwkundig Plan + Grex Bestemmingsplan Strategiebesluit Projectbesluit Uitvoeringsbesluit Investeringsbesluit
3
Essenties Strategiebesluit NDSM:
● Behoud, inpassing en hergebruik monumentaal ensemble en ruige karakter ● Behoud en uitbouw NDSM-werf als de locatie voor culturele evenementen ● Inzetten op duurzame gebiedsontwikkeling ● Stedelijk gebied in hoge dichtheid en max. functiemix ( m2) ● 55% niet-wonen: creatieve bedrijven, kantoren, cultuuur, onderwijs, leisure en retail ● 45% wonen: woningen ● Water benutten voor nautisch en cultureel programma van stedelijke allure ● Gebruikers, huurders en andere belangengroepen betrekken bij planvorming
20
Programma: ca m2 40 à 45 % wonen ( woningen) 30 % creatieve bedrijven/kantoren 10 % bedrijven, broedplaats 15 à 20 % horeca, cultuur, winkels, onderwijs
23
● financieel kader waaruit haalbaarheid blijkt
1 2 3 4 Strategiefase ONDERZOEKSFASE Programma en ontwerpfase Uitvoeringsfase Strategiebesluit Investeringsbesluit Uitvoeringsbesluit Projectbesluit Doel: haalbaarheid van de ontwikkelingsvisie aantonen door nader onderzoek en uitwerking Inhoud: ● door opdrachtgevers gedragen voorstel waarin o.m. bestem- mingen, ontsluiting en programma’s globaal worden vastgelegd ● financieel kader waaruit haalbaarheid blijkt ● volledige risicoanalyse, waar mogelijk verminderd ● verkenning maatschappelijke haalbaarheid
24
STAPPEN ONDERZOEKSFASE
Advies Begeleidingsgrp Kick-off bijeenkomsten Begeleidingsgroep INSPRAAK AUGUSTUS SEPTEMBER OKTOBER NOVEMBER DECEMBER JANUARI Stap 1 Onderzoek Stap 2 Confrontatie onderzoek raamwerk Stap 3 Productvorming STAPPEN ONDERZOEKSFASE
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.