Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Betekenis voor De Hartekamp Groep
Beelden van Kwaliteit Betekenis voor De Hartekamp Groep Marian Stet
2
Wat is kwaliteit van zorg en ondersteuning ?
Kwaliteit is... samen kritisch kijken naar je eigen werk Kwaliteit is… met bezieling samenwerken voor de cliënt om zijn/haar verwachtingen en die van verwanten te overtreffen, op kritische momenten de gevoelige snaar Raken Kees Ahaus
3
Bespiegeling leefwereld systeemwereld
4
Er zit spanning op deze twee oriëntaties
Bespiegeling Dilemma door verschillende waarden oriëntaties Marktlogica vs zorglogica Instrumentaliteit vs kwaliteit van leven Taakgericht vs relatiegericht Afrekenen en verantwoorden vs willen leren en verbeteren Er zit spanning op deze twee oriëntaties
5
Waarom werken aan kwaliteit?
Kunnen kiezen Cliënten en verwanten (kunnen kiezen) Verantwoorden Financiers/zorgverzekeraar Overheid /inspectie Maatschappij Verbeteren Zorginstelling (wijzelf dus)
6
Kwaliteit meten : Wat doet de Hartekamp Groep? - HKZ
- Kwaliteitskader VGN drie pijlers 1: Kerngegevens kwaliteit op organisatieniveau 2a: Cliënt(ervarings)gegevens (2b nog in ontwikkeling) (3: Relatie cliënt-professional nog in ontwikkeling) - Clienttevredenheid : .Perspektief .van der Bunt (deel van evaluatie instrument organisatieontwikkeling) - Beelden van kwaliteit
7
Beelden van Kwaliteit:
Betekenis Voor De Hartekamp Groep: kwaliteit van de relatie tussen medewerker en client staat centraal gekoppeld aan visie Veel aandacht voor bejegening Veel aandacht voor zoeken naar regie en perspectief Medewerkers zijn geschoold in observeren Verbeterinstrument Actieve Betrokkenheid van clienten t/m Raad van Toezicht Draagt bij aan ontwikkeling kwaliteitsbeleid dat recht doet aan de leefwereld.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.