De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

BVBL 5 oktober 2009. Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben.

Verwante presentaties


Presentatie over: "BVBL 5 oktober 2009. Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben."— Transcript van de presentatie:

1 BVBL 5 oktober 2009

2 Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben

3 Van handelaar naar zorgaanbieder Mamma Care

4 Regeren is vooruitzien

5 5 Ontwikkelingen 2010 UVIT: Harmonisatie aanvullende verzekeringsvoorwaarden UVIT Gedelegeerde verantwoordelijkheid naar zorgaanbieder Verdere ontwikkeling zorgtoewijzingsprotocollen Implementatie ICF, ISO/CLIQ SEMH certificering of gelijkstelling door accountant Accreditatie eis UVIT. Minimaal 2 dagdelen per jaar Mamma Care

6 Trends en ontwikkelingen in de Zorgmarkt: Marktwerking Concentratie Deregulering Ontschotting Globalisering Heroriëntering zorgketens Klant centraal Functiegerichte aanspraak Protocollering Debureaucratisering, digitalisering Mamma Care

7 7 Vernieuwingstrajecten: Omschrijving kwaliteit: Professionele kwaliteit Relationele kwaliteit Proceskwaliteit Zorgkwaliteit Productkwaliteit, etc Voorkeursleverancier Exclusieve meerwaarde voor UVIT verzekerden Mamma Care

8 8 Procesafspraken zorgrealisatie: Zorgvuldige analyse van de zorgvraag Opstellen zorgplan Verwachtingsanalyse Procesafspraken Aanmeten Passen Afleveren, instructie, training Evaluatie Periodieke toets kwaliteit en geschiktheid Klachtenprocedure Mamma Care

9

10 10 Contractering 2010:  Begin oktober 2009 aanbieden ovk  Medio oktober 2009, eerste en enige rappel  Eind oktober 2009 intrekken aangeboden OVK Einde oktober 2009:  Publiceren lijst gecontracteerde zorgaanbieders Zorggids  Dichtzetten betalingsrelatie voor niet-gecontracteerden 2010  1 januari 2010 invoering nieuwe werkwijze Mamma Care

11 1 Ste Lijn toegangspoort tot hulpmiddelenzorg

12 Mamma Care Kernpunten: Laagdrempelig Klant centraal Dicht bij de klant Integrale aanpak Totaal arrangement Efficiënt & doelmatig

13 Mamma Care  Regulier en bijzondere zorg Reguliere zorg via de 1 ste lijn Bijzondere zorg via expertisecentra

14 14 Garantie: De garantieperiode bij normaal gebruik is 24 maanden De zorgaanbieder claimt de garantie bij de fabrikant De fabrikant wijst garantie gemotiveerd en schriftelijk af Bij molest en onoordeelkundig gebruik zijn de kosten voor rekening van de klant Mamma Care

15 15 Procesafspraken maatprothesen: De op individuele maat vervaardigde prothese wordt via een daarvoor gecontracteerde leverancier geleverd en valt buiten de werkingssfeer van de standaard overeenkomst. Mamma Care

16 Vragen? Mamma Care


Download ppt "BVBL 5 oktober 2009. Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben."

Verwante presentaties


Ads door Google