Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHidde Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
DOORBREEK B.S.G.O. Hoevenzavel kiest voor sociale vaardigheden en burgerzin.
2
CONTEXT VAN ‘DOORBREEK’ Waterschei: een multi- maar ook monoculturele wijk, met een scherp ‘kansarmoede’-randje Onderwijsvoorrang en wijkontwikkeling zorgen voor een duidelijke samenwerkingstraditie Vertrekken vanuit een originele behoefte-analyse met verrassende uitkomst.
3
PARTNERS ‘Onderwijs’ BSGO Hoevenzavel (coördinatie) CLB MPIGO De Luchtballon TA1 en TA2 De Wijzer Centrum Voor Talen en Techniek Oudervereniging Schoolraad ‘ Buitenschoolse’ Stadsbestuur Schoolopbouwwerk(coördinatie) Wijkmanager Opvoedingswinkel OCMW Dienstencentrum Buurtwerkingen Oudstrijdersvereniging Basiseducatie Moskee
4
DOELSTELLINGEN Sociale competenties. (met bijzondere aandacht voor burgerzin) Sociale cohesie in de wijk. Doorbreek de bekende paden, patronen, leefwereld en schoolmuren.
5
ACTIES VAN ‘DOORBREEK’ Gezamenlijke themakeuze. Brainstorming over operationalisering. Gesprekken in het kader van ‘Gezien in Waterschei’. Eerste partnergesprekken (OCMW, Schoolopbouwwerk)
6
WAAR STAAN WE STERK? Bottom-up werken Netwerken en betrokkenheid Creativiteit Informaliteit Onverwachte partners
7
Enkele foto’s: - vioolles op school
8
- Spelenderwijs wijs samen met mama.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.