Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmilie Vos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
3
Marketing theorie Week 1
4
To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1
5
Opzet periode 1: Bestuderen Verhage Hoorcollege marketing theorie
Zelfwerkzaamheid oefentoets & marketingcase via site Werkcollege marketing toepassing Nabespreken oefencase, stellen van vragen Uitwerken nieuwe case
6
Doelstellingen Je kent de relevante macro-, meso- en micro-omgevingsfactoren en kan deze voor een sportorganisatie benoemen. Je kent de verschillende marketinginstrumenten globaal en kan deze in beperkte mate inzetten. Je kent de verschillende werkvelden waarbinnen je als afgestudeerde zou kunnen functioneren
7
Beoordeling Marketing theorie: Marketing toepassing:
schriftelijk tentamen Marketing toepassing: inleveren uitgewerkte cases Voorbereiding op marketingtoepassing in periode 2: retailplan
8
Marketing theorie week 1
Wat is marketing? Hfd 1 De marketing omgeving Hfd 3
9
Wat is Marketing? Marketing omvat de - op de markt afgestemde - ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën, en alle andere activiteiten om planmatig de afzet te verhogen of transacties te bevorderen, een goede reputatie te creëren en duurzame relaties met klanten op te bouwen, zodat alle partijen hun doelstellingen bereiken.
11
De marketing mix: de 4 p’s
12
De 3 R’s
13
Het ruilproces
14
Marketing door de bedrijfskolom
15
Ontwikkeling van de marketinggedachte
16
Het marketing concept
18
Marketing in de organisatie
19
Taak van marketing
20
De Marketingomgeving
21
Concurrentie
22
Demografisch Economisch Sociaal/cultureel Technologisch Ecologisch/natuurlijk Politiek/juridisch
24
Marketing ethiek
26
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
28
Afsluiting Basisbegrippen marketing & complexe omgeving
Zelfstandig oefenen Toepassen in case Volgende week: bestuderen hoofdstuk 7 & 8 Product
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.