Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheodoor Smets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
VISIE OP HET STEDELIJK VESTIGINGSBELEID S.C.M.S. n.v. Uitbreidingstraat 18/5 2600 Antwerpen BELGIE + 32 3 740 09 80 info@scms.be Jeroen V.M. Hafkamp CEO Shopping Center Management Services
2
In beheersportefeuille: Basilix Shopping Center - Brussel ETC - Eupen Galeries Saint Lambert - Luik Galeries Toison d’Or - Brussel Julianus Shopping - Tongeren K in Kortrijk - Kortrijk Les Grands Prés - Bergen Pieter Van Aelst - Aalst Promenade Winkelcentrum - Kapellen Warande Shopping - Beveren Wijnegem Shopping Center – Wijnegem retailpark - Jumet retailpark - Moeskroen retailpark - Wilrijk … S.C.M.S staat voor een brede waaier van gespecialiseerde diensten en adviezen inzake de ontwikkeling, de exploitatie en het specifieke management van shopping centra. stadsprojecten Basilix Shopping Center - Brussel Galeries Toison d’Or - Brussel Julianus Shopping - Tongeren K in Kortrijk - Kortrijk Pieter Van Aelst - Aalst Promenade Winkelcentrum - Kapellen Warande Beveren - Beveren Galeries Saint Lambert - Luik
3
Stedelijk vestigingsbeleid in de praktijk
4
Reinaert Galerie – Sint-Niklaas Galerij De Ware Vrienden – Hasselt Bruulcenter – Mechelen Den Tir – Antwerpen ( 25.000 m² > 12.700 m²) …
5
Stop met versnippering Stop met leegloop van de zelfstandigen uit de stad Binnenstedelijke visie vraagt politieke moed om grootschalige projecten te creëren die geen compromis zijn van de politiek maar de wens zijn van de ondernemers. cfr. honderden projecten in Nederlandse binnensteden > Streven naar een nieuw branche-patroon waar niet alleen ruimte is voor zij die de hoogste huren betalen maar zij die de meeste toegevoegde waarde hebben voor de stad naast de noodzakelijke ketenbedrijven vb.: ijsverkoper, slager, bakker, schoenlapper, …
6
Stad is verplicht lange termijnvisie neer te leggen die duidelijkheid schept Meer moed tot binnenstedelijke onteigeningen doch met behoud van cultuur-historisch karakter voor (PPS-)projecten Zoniet speelt het winstbejag van huidige beleggers > hoogstbiedende krijgt pand > nog meer eenheidsworst in winkelstraten > oninteressante stad
7
praktijk-voorbeeld : de winnende stad !
8
OPRICHTING HANDELSDISTRICT (=BID) KORTRIJK CENTRUM = Overlegplatform (v.z.w.) tussen : -bestaande handelaars/ondernemers/socio-economische verenigingen in kernwinkelgebied van Kortrijk -nieuw shopping center K in Kortrijk -stad Kortrijk Doel : -vergroten van de uitstraling en de commerciële dynamiek van de Kortrijkse commerciële kernzone via o.m. initiatieven ter versterking van marketing en promotie Bijdrage: -€ 100.000,- door bestaande Kortrijkse handelaarsverenigingen met garantie van stad Kortrijk -€ 100.000,- door handelaarsvereniging shopping center K in Kortrijk -€ 100.000,- door stad Kortrijk -Gedurende 10 jaar www.shop-in-kortrijk.be
9
Anno 2000: Allerlei handelaarsverenigingen van Kortrijk hadden elk hun eigen beperkte budget voor gefragmenteerde events enkel ten voordele van eigen handelaars Anno 2013: Jaarlijks marketingbudget van handelaarsvereniging van shopping center K in Kortrijk: € 500.000,- (incl. € 100.000,- bijdrage aan BID) > Totale marketingbudget voor handelscentrum Kortrijk bedraagt nu: + € 400.000,- van shopping center K in Kortrijk (handelaarsvereniging) + € 300.000,- van BID Kortrijk = € 700.000,- = synergie tussen animaties/promoties/publiciteit K in Kortrijk en overige handelaars centrum Kortrijk www.shop-in-kortrijk.be & www.k-in-kortrijk.be
10
Bedankt voor uw aandacht !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.