Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerda Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Presentatie EUclaim ---------------------------- Verordening 261/2004 de impact op uw onderneming
2
Presentatie EUclaim ----------------------------
3
---------------------------- Klachten Europeese reizigers (Bron: Europeese Commissie)
4
Presentatie EUclaim ---------------------------- Huidige service niveau’s Top EU vliegvelden 2006
5
Presentatie EUclaim ---------------------------- Annuleringen:1.5 – 2% Vertragingen: 25% Gemiddeld: 6.000 vluchten in de EU vertraagd. Dagelijks! 300 – 450 vluchten in de EU geannuleerd. Dagelijks! Primaire redenen voor vertragingen (Bron: eCoda, 01-2007)
6
Presentatie EUclaim ---------------------------- De situatie verergert (Bron: eurocontrol)
7
Presentatie EUclaim ----------------------------
8
---------------------------- Passagier AirlineReisbureau Wetgever Toezicht- houder
9
Presentatie EUclaim ---------------------------- “Overmacht” Van Dale woordenboek: [jur.] niet-toerekenbare onmogelijkheid om zijn verplichting na te komen Verordening: In geval van “Extreme omstandigheden” die niet zijn te vermijden zelfs al zijn alle maatregelen getroffen: Luchtverkeersleiding Politieke instabiliteit Extreme weersomstandigheden Veiligheidsrisico’s
10
Presentatie EUclaim ---------------------------- “Overmacht” Van Dale woordenboek: [jur.] niet-toerekenbare onmogelijkheid om zijn verplichting na te komen => force majeure Afgelopen donderdag: 10 cm sneeuw, 74 vluchten geannuleerd. Overmacht ? Volledig voorspelbaar Bedrijfseconomisch begrijpelijk De ene passagier is blijkbaar belangrijker dan de andere.
11
Presentatie EUclaim ---------------------------- Passagier COMPANY AirlineReisbureau Wetgever Toezicht- houder
12
Presentatie EUclaim ----------------------------
13
----------------------------
14
---------------------------- Eerdere initiatieven EU heeft 2 initiatieven tot inzage en uitvoering kwaliteit luchtvaart: CAPRS (2004) COQPIT (2006) Beide projecten zijn door sterke druk luchtvaartlobby ingetrokken.
15
Presentatie EUclaim ---------------------------- 5 februari 2007: opening balie Schiphol
16
Presentatie EUclaim ---------------------------- EUclaim geeft inzicht: Uit analyse blijkt duidelijke voorspelbare annuleringspatronen: Bepaalde routes, Bepaalde vluchten, Bepaalde dagen van de week. Conclusie: van overmacht is in meerderheid geen sprake. Net als overboekingen zijn annuleringen een bedrijfseconomisch management tool. EUclaim zal jurisprudentie afdwingen!
17
Presentatie EUclaim ----------------------------
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.