De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkeersveiligheid en voorstel sanering borden in Enspijk 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkeersveiligheid en voorstel sanering borden in Enspijk 2."— Transcript van de presentatie:

1 Verkeersveiligheid en voorstel sanering borden in Enspijk 2.
Een handleiding voor de gemeente Geldermalsen Samengesteld door : Actie Comité Sanering Verkeersborden Enspijk April 2010

2 Aanvullende informatie
In opdracht van het gemeentebestuur van Geldermalsen heeft Landschapsarchitectenbureau Elings uit Oisterwijk gekeken naar mogelijkheden om verblijfsgebieden (de openbare ruimte en de entree) van de kernen (Geldermalsen in verband met de te ontwikkelen Centrumvisie uitgezonderd) te verfraaien. Het gemeentebestuur wil graag hier actief de schouders onder zetten, maar veel hangt af van de mening en medewerking van de lokale bevolking. Het uitgangspunt daarbij is, dat wanneer de gemeente zelf meer wil investeren in de kwaliteit van de woonomgeving de inwoners zeker niet achter zullen blijven.  In 2004 werd begonnen met de dorpen Acquoy, Beesd en Enspijk. Het bureau Elings heeft rond de drie genoemde dorpen goed in beeld gebracht hoe allerlei beeldbepalende locaties er nu uitzien en daar vervolgens ook een waardeoordeel aan gekoppeld. Daar waar nodig zijn op tekening en via computeranimaties mogelijke herinrichtings voorstellen uitgewerkt, met andere woorden ideeën over hoe het er na een aantal aanpassingen anders uit zou kunnen zien.

3 Dit was het advies van Bureau Elings voor de Haarstraat, de hoofdentree van Enspijk

4 6.3.4 Enspijk, Rand (Molenkampstraat en Haarstraat)
Sfeerbeeld: Tussen de bebouwing is er veel zicht op het omringende landelijke gebied; er is veel relatie met de agrarische omgeving. De inrichting van de openbare ruimte speelt hier op in door passende laanbeplanting toe te passen, waarbij de kleinschaligheid wordt benadrukt. Bebouwing: Enkele karakteristieke woningen toevoegen, om verwaarloosde rand beter vorm te geven. Bestrating: De huidige asfaltbestrating van de rijbaan is goed. Beplanting: Verschillende bomen van de 1e orde zoals eiken en essen op verschillende afstanden van elkaar, zodat er zichtlijnen ontstaan op markante objecten of het achterliggende agrarische gebied. -De parkerende auto’s in de Haarstraat in het groen zetten door aan de Principeprofiel voor wegen in de rand slootkant (knot)wilgen te plaatsen met daaronder extensief grasbeheer. Tussen de parkeervakken uitsparingen maken zodat er ruimte is voor essen met daaronder lage struikvormers. De huidige houtwal aan het eind van de Haarstraat behouden zoals deze nu is. Bermen: Bloemrijke bermen; gras minder intensief beheren dan in woonstraten. Overig:- Om de rand van Enspijk mooi aan te kleden is het een optie aan deze weg uitbreidingen van Enspijk te laten plaatsvinden, zodat dit ruimte biedt voor ruimtelijke aanpassingen. - Afwatering in de bermen. - Lantaarnpalen van 4m in de kleur standgroen RAL De kleur van het licht heeft een warme uitstraling.

5 In Enspijk werd op 7 april 2010 een nieuw bord geplaatst
Het aantal borden in Enspijk kwam daardoor op : 152

6 Het grootste bord……. Maten: x 250 cm Locatie: Haarstraat

7 Kiest U voor plaatje A of plaatje B ?

8 Groeten uit Enspijk .


Download ppt "Verkeersveiligheid en voorstel sanering borden in Enspijk 2."

Verwante presentaties


Ads door Google