Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMartina Ten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
UA – 11 mei 2012
2
Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie te bevorderen. Daartoe zet Stichting Lezen structureel een ononder- broken lijn van leesbevorderings- programma’s op: initiatieven, projecten, methodieken, instrumenten en campagnes, gebaseerd op ervaringen uit het werkveld en/of inzichten uit onderzoek naar lezen. UA – 11 mei 2012
3
Net als andere vormen van cultuureducatie is leesbevordering het meest efficiënt als er vanaf prille leeftijd mee wordt gestart. Daarom richt Stichting Lezen zich met haar leesbevorderingsprojecten in de eerste plaats – hoewel niet uitsluitend – naar kinderen en jeugdigen. Aangezien deze doelgroep inzake aanbod en middelen niet autonoom is, verwerft Stichting Lezen zich de steun en de actieve inzet van volwassen intermediairen (ouders, opvoeders, cultuurbemiddelaars, rolmodellen) om iedereen de kans te geven om boeken te ontdekken en van lezen te genieten. UA – 11 mei 2012 Missie
4
Doelstellingen Van jongs af aan en structureel Wegwijs in een divers boekenaanbod Deskundigheidsbevordering en goede praktijkvoorbeelden Inzetten op samenwerking en netwerken Aandacht voor kwetsbare groepen UA – 11 mei 2012
5
Projecten Boekbaby’s Voorleesweek Jeugdboekenweek Kinder- en Jeugdjury De Leesrace De Weddenschap Iedereen Leest Gedichtendag Wereldboekendag UA – 11 mei 2012
6
Inspiratie & communicatie www.stichtinglezen.be www.boekenzoeker.org www.villakakelbont.be maandelijks e-zine UA – 11 mei 2012
7
Reflectie & onderzoek Vakbibliotheek Jaarlijkse Lezing van Stichting Lezen Tweejaarlijkse Scriptieprijs Onderzoek: kopen, lenen, lezen … UA – 11 mei 2012
8
De partners Openbare bibliotheken Onderwijs Sector van leesbevordering en cultuureducatie Welzijn Het Vlaams Fonds voor de Letteren Commerciële sector UA – 11 mei 2012
9
5 gouden regels Wat je vroeg leert, leer je voor het leven Kinderen en volwassenen leven in dezelfde wereld Je leert van wie je bewondert De gemiddelde lezer bestaat niet De kunst van het verleiden UA – 11 mei 2012
10
Affiches UA – 11 mei 2012
11
Affiches UA – 11 mei 2012
12
Affiches UA – 11 mei 2012
13
Affiches UA – 11 mei 2012
14
Affiches UA – 11 mei 2012
15
Affiches UA – 11 mei 2012
16
Affiches UA – 11 mei 2012
17
Affiches UA – 11 mei 2012
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.