De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse."— Transcript van de presentatie:

1 TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse

2 »Het aangeboden concept is een Software-as-a-service oplossing voor het inkopen van zorg. Stipter onderhoudt het platform. Stipter verzorgt: »De hard- en software »Inrichting en beheer »Back-up en beveiliging »Gebruikersbeheer »Management informatie »Helpdesk en ondersteuning »Training en instructie Dynamisch selectiemodel

3

4 »Voeren ‘het gesprek’Gemeente »Zorgvraag plaatsenGemeente »PublicerenStipter »BiedenAanbieders »Toewijzen aanbiederGemeente »Informeren aanbiederStipter »Zorg uitvoerenAanbieder »EvaluerenStipter »Management informatieStipter Proces – Hoe werkt het Selectie en toewijzing

5 Stap 1: U bepaalt wie er mag meebieden. »Raamcontract voor alle kwalitatieve aanbieders U bepaalt, middels het inclusief onderhandelen »De perceelindeling / bouwstenen »Welke aanbieders gecontracteerd worden en voor welke bouwstenen »Max. tarieven, kwaliteitscriteria & afspraken Stipter zorg dat aanbieders, bouwstenen en tarieven worden onderhouden in het dynamisch selectiemodel. Alleen gecontracteerde aanbieders mogen meebieden. Zij ontvangen toegang en training van Stipter. Hoe werkt het?

6 Stap 2: U plaatst vraag naar zorg »Bouwsteen / bouwstenen en aantal uren (waarbij tussen gemeente en aanbieders in contract al maximum tarief en criteria m.b.t. inhoudelijke zorg al is afgesproken) »Beschrijving van de (maatwerk)vraag en samenhang met problematiek en inzet van eigen kracht, mantelzorg en voorliggende voorzieningen. Deze maatwerkvraag kan integraal zijn en bestaan uit zorg vanuit meerdere domeinen. (bijvoorbeeld combinatie van begeleiding, schuldhulpverlening en jeugdzorg) Hoe werkt het?

7 Stap 3: Aanbieders plaatsen bod (of automatische matching) Aanbieders: »zien alle vragen in regio (mits contract) »Kunnen bieding / trajectplan uitbrengen »Hebben inzage in marktaandeel, marktvolume Hoe werkt het?

8 Stap 4: Gemeente kiest i.s.m. klant »Op basis van ingestelde criteria doet dynamisch selectiemodel voorstel. »U kunt altijd hiervan afwijken in geval van bijzondere omstandigheden

9 Stap 5: Stipter verstuurt bevestiging naar aanbieder en klant »Gepersonaliseerd: U bepaalt inhoud brief, logo gemeente en ondertekening »Indien e-mail adres bekend is via e-mail »Aanbieders kunnen eigen contracten ook altijd nakijken in dynamisch selectiemodel

10 Stap 6: Evaluatie »Jaarlijks, elke klant »Belangrijk onderdeel voor resultaatmeting »Informatie voor gemeente én aanbieder

11 Stap 7: Management informatie »Resultaten per gemeente én regio »Real-time »Met stoplicht rapportage »Dé basis voor monitoring

12 Stipter Gemeente (en partners) Randvoorwaarden Basis kwaliteitseisen Tarieven (wet Leijten) Perceelindelingen Uitvoeren Toewijzingsproces Informeren aanbieder Informeren klant Klanttevredenheid Management info. Helpdesk Contracteren Rol gemeente & rol Stipter “Het gesprek” Analyseren Adviseren Stimuleren Indiceren

13 Wat valt er onder? »Factuurcontrole t.o.v. indicatie »Monitoren van status facturatie »Operationele afstemming aanbieders facturatie »Uitbetalen van goedgekeurde facturen (vanuit nevenrekening gemeente) »Materiële controle (nabellen / urenbriefjes) »CAK aanlevering, controle en afstemming »(extra) management informatie »PGB uitbetaling en verantwoording »Afgeven goedkeurende accountantsverklaring Administratieve ondersteuning Module back-office

14 VRAGEN?

15 Cliënt aan het roer! Voordelen klant: »Minder wachtlijsten »Behoud diversiteit aanbod/aanbieders »Delen van de tevredenheid met iedereen »Waar mogelijk eigen regie Regie op eigen ondersteuning de basis

16 Voordelen aanbieder: »Ook kleine aanbieders hebben kans »Behoud van werkgelegenheid »Meer grip op bedrijfsvoering »Inzage toegekende tevredenheidsscores »Inzicht in eigen klanten »Administratieve lasten verlichten »Het best passende aanbod doen »Management informatie! Efficiënt werk door de specialist! Grip voor aanbieders

17 Terug naar de kerntaak! Voordelen gemeente: »Regie waar het moet »State-of-the-art administratievoering »Organisatie rondom klant(vraag) »Integratie en procesoptimalisatie »Terugdringing uitvoerende taken »Continue klanttevredenheidsmeting »Monitoring & sturing op stuurcijfers »Financiële huis op orde Beleidsmatig regie en ‘in control’


Download ppt "TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse."

Verwante presentaties


Ads door Google