Download de presentatie
GepubliceerdMark Kuiper Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
UITROL CENTRUMMILIEU Jos Gadet & Koos van Zanen
4/4/17
2
m2 prijzen appartementen Nederland
4/4/17 m2 prijzen appartementen Nederland
3
4/4/17 woningwaarde per m2 in 2004
4
4/4/17 woningwaarde per m2 in 2005
5
4/4/17 woningwaarde per m2 in 2006
6
4/4/17 woningwaarde per m2 in 2007
7
4/4/17 woningwaarde per m2 in 2008
8
4/4/17
9
opkomst kenniseconomie
4/4/17 opkomst kenniseconomie toegevoegde waarde: creativiteit en kennis menselijk kapitaal stedelijke oriëntatie externaliseren bedrijfsrisico’s vereist clustering innovatie vereist synergie uitwisseling taciete kennis vereist face to face contacten verzilveren cultureel kapitaal ‘aantrekkelijk’ stedelijk milieu is vestigingsfactor van betekenis bedrijf volgt werknemer!
10
productiemilieu: kunstbeoefening
4/4/17 productiemilieu: kunstbeoefening
11
productiemilieu: scheppende kunsten
4/4/17 productiemilieu: scheppende kunsten
12
productiemilieu: reclame
4/4/17 productiemilieu: reclame
13
productiemilieu: podiumkunsten
4/4/17 productiemilieu: podiumkunsten
14
productiemilieus: centrale oriëntatie
4/4/17 productiemilieus: centrale oriëntatie
15
4/4/17
16
4/4/17 congressen
17
aantal starters in de creatieve sector
4/4/17 aantal starters in de creatieve sector
18
nieuwe productiemilieus
4/4/17 nieuwe productiemilieus
19
centrale oriëntatie creatieve kenniswerkers
4/4/17 centrale oriëntatie creatieve kenniswerkers
20
woonpreferentie kenniswerkers
4/4/17 woonpreferentie kenniswerkers woning geen onderscheidende vestigingsplaatsfactor locatie wel binnen de Ring A10 bereid m2-woonoppervlak in te leveren voor voorzieningenmix in de woonomgeving.
21
1. fijnmazige bestemmingsdifferentiatie
4/4/17
22
4/4/17 inwonersdichtheid
23
uitrol
24
4/4/17 ultieme monotonie
25
2. succesfactor: rustig versus druk
4/4/17 2. succesfactor: rustig versus druk
26
3. kwaliteit openbare ruimte
4/4/17 3. kwaliteit openbare ruimte ligging aan water architectuur plekken met groene inrichting geschiedenis bijzonder functies bijzondere openbare ruimte ligging aan knooppunten o.v begaanbaarheid te voet of per fiets
27
interactiemilieus agglomeratievoordelen synergie face to face
4/4/17 interactiemilieus agglomeratievoordelen synergie face to face voorzieningenrijkdom
28
succesfactoren openbare ruimte: brede trottoirs
4/4/17 succesfactoren openbare ruimte: brede trottoirs
30
4/4/17
31
4/4/17
32
succesfactoren openbare ruimte: niet slopen
4/4/17 succesfactoren openbare ruimte: niet slopen
33
4/4/17 Frans Halsstraat
34
4/4/17 Van der Pekbuurt
35
4/4/17
36
4/4/17
37
4/4/17
38
4/4/17
39
4/4/17 ijle zone
40
4/4/17 Rembrandtpark
41
4/4/17
42
verstevigen concurrentiepositie Amsterdam
4/4/17 verstevigen concurrentiepositie Amsterdam Binnenstad kan het niet alleen Binnenstad hoeft niet alleen centrummilieu ‘extra muros’ is er al ligt klaar is in potentie aanwezig bestuursgrenzen moeten stadslogica niet in de weg zitten Amsterdam kan zich wegvloeien kenniswerkers en –bedrijvigheid niet veroorloven
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.