Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoke Smet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005
2
Complete Drechtsteden Naast versterking kenniscentra, groen-blauw raamwerk, knooppunten en woonmilieus ook: Groeipotentie toerisme voor de Drechtsteden Onder andere inspelen op kansen “Verre buitenland markt” Voor een complete regio
3
Bidbook Floriade 2012 Bidbook Floriade 2012: vernieuwend en ambitieus Speerpunt: toeristische ontwikkeling Dordrecht – Drechtsteden Concept ‘Holland Glorie’ Nieuwe inzichten en ambities
4
“Dit concept, dat al in 2005 in de markt wordt gezet onder de naam ‘Hollands Glorie’, kan de Holland Promotie (Classic Holland) een geweldige impuls en refreshment geven.” Hans van Driem, algemeen directeur NBT&C ‘Hollands Glorie’
5
Opgave “Benutten en positionering van bestaande c.q. aanwezige kernkwaliteiten (cultuur, historie, water en natuur) in onderlinge combinatie”
6
Beleidsomgeving Vernieuwde Toeristische Agenda - Ministerie Economische Zaken Accent op inkomend toerisme (kust, cultuur, steden, grootschalige evenementen) Agenda Vrije Tijd – Provincie Zuid-Holland Doelstelling 10% extra toeristische bestedingen Symbiose Toerisme, Recreatie en Cultuur Verbinding stedelijk met landelijk gebied Ontwikkeling Wateras Rotterdam – Dordrecht Ontwikkeling Kinderdijk
7
Beleidsomgeving Manden Maken Hofkwartier City Lounge Energiehuis Mercon Kloos / Haven Zuid Recreatief knooppunt Sliedrecht
8
Concept ‘Hollands Glorie’ Een samenhangende marketingstrategie voor de as Rotterdam/Dordrecht Benoemen van logische Product-Markt-Combinaties (PMC’s) Vergelijkbaar met toeristische ketenrelatie Amsterdam/Alkmaar/Zaanstad Impuls citymarketing / regiomarketing Versterking en synergie regionale projecten / toeristische attracties Upgraden tot (inter)nationaal product (“Holland promotie”) Centrale positie binnenstad Dordrecht voor diverse PMC’s
9
Uitgangspunten Vergroting naamsbekendheid/imago Dordrecht / Drechtsteden Versterking, verbreding en verdieping toeristisch aanbod Meer bezoekers, die langer in stad en regio verblijven en die meer uitgeven, bijvoorbeeld in horeca en detailhandel (toeristische sector) Werkgelegenheid Economische impuls
10
Hollands Glorie Versterking
11
Toeristische as “Rotterdam – Dordrecht” Ketenonderdelen/integratie: Mainport Rotterdam (wereldhavenstad) Werelderfgoed Kinderdijk Nationaal landschap Alblasserwaard / Hoekse Waard Dordtse (historische) binnenstad Hollandse Biesbosch / Nationaal Park De Biesbosch Routes en verbindingen (o.a. Waterbus/Fast Ferry, Fietsknooppuntsysteem)
12
Planning Verkenning met stakeholders als bedrijfsleven, NBT&C, provincie, ministerie van EZ, Rotterdam Einde zomer: quickscan afgerond naar marketing-technische potenties en randvoorwaarden Najaar: bestuurlijke conferentie ‘Hollands Glorie’ Uitwerking programmering, marketing, organisatie en productontwikkeling
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.