De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1."— Transcript van de presentatie:

1 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1

2 2 De veelzijdigheid van “Designmanagement” Wolf Knab Website-architectuur Irenelaan 4 6721 EA Bennekom 06 38 89 89 94 w.knab@wolfknab.nl

3 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl3 Een website maken = belangen behartigen!

4 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl4 JIJ opdrachtgever programmeurs reclamebureau grafisch vormgever tekstschrijver fotograaf

5 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl5 Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie •Onderhoud

6 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl6 Aandachtsgebieden •Vormgeving –Hoe wil je overkomen? –Welke eisen stelt de huisstijl? –Wat is de hoofdstructuur? •www.uvcutrecht.nlwww.uvcutrecht.nl •www.sgs.comwww.sgs.com –Hoe is het interaction design? •www.kvlo.nlwww.kvlo.nl

7 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl7 Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit –Wat wil je met je website bereiken? –Wat moet de website doen? www.veehouderij.bizwww.veehouderij.biz (aanmelden nieuwsbrief)

8 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl8 Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud –Welke boodschap? –Hoe breng je die over? www.uvcutrecht.nlwww.uvcutrecht.nl : Veilig bevallen, Betrokken

9 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl9 Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie –Hoe bereik je de doelgroep? –Vindbaarheid via zoekmachines www.maatmeubel.nlwww.maatmeubel.nl meubels op maat

10 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl10 Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie •Onderhoud –Inhoud aanvullen –Evalueren en verbeteren

11 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl11 Ontwikkelmodel voor het maken van een website

12 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl12 Onze historie Los van de bedrijfsvoering Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Online enquête Levert waardevolle gegevens op. Niemand zit erop te wachten. Webshop Hyves Hoe gaat Van den Ende hiermee geld verdienen? Onze missie, Onze historie, Onze producten Dit ben ik, dit kan ik; de folder op het web Google Blijft Google klantcentraal? Inkomsten vanuit marktgegevens en advertenties.

13 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl13 Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Start 1e stap

14 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl14 Opzetten van een website •Start: een folder op het web –Vormgeving: look & feel, huisstijl –Structuur: indeling beeld en tekst –Taalgebruik –Producten, diensten en markten

15 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl15 Opzetten van een website •Stap 1: integratie in de bedrijfsvoering –Welke bedrijfsprocessen kun je ondersteunen? www.rabobank.nlwww.rabobank.nl –Welke bedrijfsprocessen kun je verbeteren? –Zijn er nieuwe bedrijfsprocessen mogelijk? www.smink.nlwww.smink.nl

16 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl16 Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Einde 2e stap

17 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl17 Maak de website klantcentraal •Identificatie klant per product-markt cie. •Wat zoekt die klant op jouw website? Personas •Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep

18 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl18 Maak de website klantcentraal •Identificatie klant per product-markt cie. •Wat zoekt die klant op jouw website? Personas •Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep Een persona voor www.zoeklamp.nlwww.zoeklamp.nl Eindelijk is het huis klaar. De familie Op Den Kelder kan verhuizen. Moeder Sonja oriënteert zich via het internet. Waar is de dichtstbijzijnde basisschool? Hoe is de buitenschoolse opvang geregeld? Bij welke huisarts kan ik mijn gezin aanmelden?

19 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl19 •Het belang van de bezoeker –Meteen op de juiste pagina! •Het belang van Google –Zoveel mogelijk gebruikers –Zo min mogelijk rekenkracht –Zo veel mogelijk advertenties Zoekmachine marketing

20 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl20 •Techniek –Geen flash, geen javascript, geen frames Javascript: Firefox, www.peterson.nlwww.peterson.nl Wat bepaalt de vindbaarheid

21 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl21 •Techniek •Anciënniteit www.archive.org Wat bepaalt de vindbaarheid

22 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl22 •Techniek •Anciënniteit •PageRank –Verwijzende links: bepaalt de PageRank www.yahoo.comwww.yahoo.com link:www.uwwebsite.nl http://seopen.com www.seochat.com Wat bepaalt de vindbaarheid

23 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl23 •Techniek •Anciënniteit •PageRank •Inhoud –Zoekwoorden per product – dienst combinatie –url, metatags, pagina inhoud (H1 tags) www.uvcutrecht.nl Wat bepaalt de vindbaarheid

24 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl24 •Statistieken •Google Analytics: http://64.233.179.110/analytics/tour/index_nl- NL.html Monitoren van het gebruik


Download ppt "© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1."

Verwante presentaties


Ads door Google