Download de presentatie
GepubliceerdMartina Thys Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL en hoger onderwijs”
2
Hier iets over “Wat is Gamification en wat is het niet!”
3
Gamification Context: Werk School Zorg Sport ... Game componenten:
Leaderboards Experience points Badges Competitie ... Gamer gedrag: Betrokkenheid Samenwerking Fanatisme Leren ... + + Gamification
4
Serious gaming gaming
5
Level up, you are now entering level 2 of Gamification
6
Hier iets over “De psychologie en Het gaat om opbouwende, positieve waardering”
7
Hier iets over “Gamification heeft z’n oorsprong in loyalty programma’s voor consumenten: spaarzegels”
9
Hier iets over “Voorbeelden van Gamification, meer voorbeelden, afbeeldingen, filmpjes.”
12
Hier iets over “Waar gaat Gamification heen
Hier iets over “Waar gaat Gamification heen? → gebruik in werk- en leeromgevingen”
13
Kahn Academy (leuk, maar nog niet echt Gamification, wel videofication; als stand van zaken wordt bijgehouden) Hier iets over “Kenniskring op zoek naar mogelijkheden voor Gamification in Honours, HL, en hoger onderwijs”
14
Hier iets over “Model om verschillende toepassingen te vinden”
16
Progression het bijhouden van hoe ver je bent, een progressiebalk met eventuele niveaus/skill levels. Door jezelf te ontwikkelen binnen bepaalde kaders, kan je je onderscheiden van de rest en kan je laten zien hoe ver je bent. Quests zijn korte opdrachten die uitgevoerd moeten worden vaak om tot volgende quests te komen. De quests moeten uitdagend zijn zodat de deelnemer gestimuleerd wordt om volgende quests ook uit te voeren. Het zou ideaal zijn wanneer iemand een quest wilt afronden om zo bij de volgende quest te komen. Door de motivatie die door de quests en eventuele doelen wordt opgeroepen, gaat de deelnemer steeds verder door binnen het traject dat uitgestippeld is door de quests. Suprises maakt het leuk, afwisselend en interactief. Suprises zorgen ervoor dat je verrast wordt en voor een nieuwe uitdaging komt te staan. Hierdoor moet je je (denk) gedrag aanpassen. Op zich is flexibiliteit ook een skill, maar het geeft ook een echter beeld van de werkelijkheid. Veel dingen veranderen vaak.
19
Creatie Competentie Competitie Connectie
Mini game: is een game in een game. Het is vaak een klein verborgen spelletje. Soms moet je het speciaal unlocken door andere acties te ondernemen. Ze zorgen voor wat extra fun. Onderwijs: verdieping of uitbreiding bij een opdracht. Een bepaalde skill is nodig om dit te kunnen doen. Badges: het aangeven dat een bepaalde skill is bereikt. Er kunnen ook extra statussen aan toegewezen worden bij het behalen van meerdere skills of een bepaalde combinatie aan skills. Financial bonuses: motivatie op korte termijn.Studiepunten en/of experience points. De experience points kun je weer gebruiken voor verschillende faciliteiten (printen, eten/drinken). Free stuff: wie houdt hier nou niet van?! Onderwijs: uitlenen van hulpmiddelen als beamers, opname apparaten of het reserveren van een lokaal. Lottery: spanning en (mogelijke) winst. Meerdere mensen die meedoen aan een loterij. Onderwijs: verkregen experience points gebruiken om mee te kunnen doen. Handige en leuke prijzen winnen. Wellicht meer experience point winnen. Creatie Competentie Hier iets over mogelijke vervolgrichtingen voor Gamification in onderwijs / Honours Competitie Connectie Ranks: Deze duiden het niveau aan van de deelnemer, relatief aan andere deelnemers. Vaak is er een maximale rank die behaalt kan worden. Dit kan per onderwerp zijn of binnen een gehele instelling. Productivity: De ranks zijn vaak gelinkt aan productiviteit. Wanneer iemand meer produceert, zal deze meer punten vergaren en sneller stijgen in ranks en ook op het leaderboard. Progression: Het kenmerk aan de competetie is dat alle deelnemers voortgang moeten boeken willen ze stijgen op het leaderboard. Praktisch gezien, iemand die veel produceert, boekt veel progressie, krijgt hogere ranks en stijgt daarmee sneller op het leaderboard. Friend list: Op deze manier kan je elkaar ook steunen daar waar mogelijk is. Ook zal het de betrokkenheid voor een dergelijk project of oefening verhogen doordat je er met vrienden aan kunt werken en contact over houden. Combo bonusses: Het voordeel van combo bonuses is dat wanneer een vriend of vriendin iets doet waar jijzelf ook punten voor kunt krijgen het de bedoeling is dat je deze persoon daar bij gaat helpen, Community collaboration: Het interdisciplinair / samenwerken binnen discipline. Netwerken, bonding als fundering. Group ranking: Het hebben van een group ranking systeem zal het gedrag bevorderen beter te willen zijn dan een andere groep. Je werkt hard aan een bepaalde opdracht of oefening, en hiervoor wil je graag beter scoren dan de andere groep. Social check-ins: Bij social check-ins kun je bijhouden waar je bent, waar je mee bezig bent. Hierbij kun je denken aan alle lessen die je volgt.
20
you are now theoretical physicist in Gamification
21
Hier iets over “Experimenten die we willen doen in Honours”
22
you are now experimental expert in Gamification
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.