Download de presentatie
1
Luchtvaart techniek en krachten
Hoogvliegers Bouw een zweefvliegtuig Luchtvaart techniek en krachten
2
Les 1
3
VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren
4
Van: evaentim@yahoo.nl
Aan: leerlingen van klas ... Onderwerp: Kunnen jullie ons helpen? Bijgevoegd: Foto van onze straat.jpg ______________________________________________________________________ Beste leerlingen, Kunnen jullie ons helpen? Jullie leerkracht, heeft ons laten weten dat jullie de aangewezen personen zijn om ons te helpen bij het oplossen van een probleem. Mijn naam is Eva en mijn slaapkamerraam is recht tegenover het slaapkamerraam van mijn beste vriend, Tim. Wij willen graag een zweefvliegtuigje maken dat vanuit mijn raam, Tim zijn slaapkamer kan binnen vliegen (en andersom natuurlijk). Zo kunnen we elkaar berichtjes of misschien zelfs kleine cadeautjes sturen. Kunnen jullie ons meer informatie sturen over zweefvliegtuigen en over hoe je een zweefvliegtuig kunt maken? Ik heb foto’s van onze huizen bijgevoegd. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! Eva Change the bits in red to suit your school
5
Foto’s van mijn huis en dat van Tim
De afstand tussen onze huizen is 3 m. Mijn huis Het huis van Tim Het raam van Tim zit precies tegenover mijn raam. Ze zijn beide 1m x 1m)
7
Vliegtuigen met een motor →
← Zweefvliegtuigen Vliegtuigen met een motor →
8
Filmpjes van start methodes Lierstart: http://www. youtube. com/watch
Filmpjes van start methodes Lierstart: Sleepstart: Bungeestart:
9
Het middelste gedeelte van het vliegtuig.
Omschrijving Onderdeel Het gedeelte waar de piloot zit, dat een doorzichtige kap heeft, zodat de piloot naar buiten kan kijken. Vleugel Het middelste gedeelte van het vliegtuig. Staart Zorgt ervoor dat het zweefvliegtuig recht en horizontaal vliegt. Het heeft een roer dat helpt bij het besturen van het vliegtuig. Cockpit Veroorzaakt een kracht die ‘lift’ heet en die het vliegtuig in de lucht houdt. Romp
11
Staart Romp Cockpit Vleugel
12
Les 2
13
VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren
15
Les 3
16
VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren
17
Foto’s van mijn huis en dat van Tim
De afstand tussen onze huizen is 3 m. Mijn huis Het huis van Tim Het raam van Tim zit precies tegenover mijn raam. Ze zijn beide 1m x 1m)
18
Uitleg: het lanceerplatform maken.
Pak het karton en trek drie lijnen: één lijn in het midden en twee lijnen 3 à 4 centimeter aan weerszijden van de middelste lijn. Vouw het karton zoals op de foto. Dit gaat gemakkelijker als je van tevoren met een mesje de lijnen in snijdt. Maak twee gaatjes aan een van de uiteinden en rijg er een stuk elastiekje door. Maak het elastiek aan de achterkant van het lanceerplatform vast door er een knoop in te leggen of door het aan iets groters vast te maken. Verstevig de vouwen met tape.
19
Uitleg: de romp van het zweefvliegtuig maken.
20
Uitleg: het lanceerplatvorm gebruiken
Het elastiek wordt rond de achterkant van de romp getrokken. Het elastiek zit hier vast
21
In evenwicht blijven It is also important to make sure the plane is balanced side to side. Can you see why?
22
Les 4
23
VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren
24
Van: evaentim@yahoo.nl
Aan: leerlingen van klas ... Onderwerp: Kunnen jullie ons helpen? Bijgevoegd: Foto van onze straat.jpg ______________________________________________________________________ Beste leerlingen, Kunnen jullie ons helpen? Jullie leerkracht, heeft ons laten weten dat jullie de aangewezen personen zijn om ons te helpen bij het oplossen van een probleem. Mijn naam is Eva en mijn slaapkamerraam is recht tegenover het slaapkamerraam van mijn beste vriend, Tim. Wij willen graag een zweefvliegtuigje maken dat vanuit mijn raam, Tim zijn slaapkamer kan binnen vliegen (en andersom natuurlijk). Zo kunnen we elkaar berichtjes of misschien zelfs kleine cadeautjes sturen. Kunnen jullie ons meer informatie sturen over zweefvliegtuigen en over hoe je een zweefvliegtuig kunt maken? Ik heb foto’s van onze huizen bijgevoegd. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! Eva Change the bits in red to suit your school
25
Charlotte Joyce. Luchtvaartingenieur
Charlotte Joyce. Luchtvaartingenieur. Afbeelding gebruikt met toestemming van MOD en WISE. Afbeelding gebruikt met toestemming van MOD en WISE
26
NASA Ingenieur inspecteerd de Hover Test Vehicle Engineer inspecting the Hover Test Vehicle after a test (pictured is Chris Boshuizen of NASA Ames Research Center/Logyx)
27
RAL Space, STFC Engelse ingenieur werkt aan een instrument (SLSTR) dat bevestigd zal worden aan een sattelliet die rond de aarde draait. Het meet de temperatuur van het land en de zee. SLSTR staat voor de Sea en Land Surface Temperature Radiometer.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.