Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDiana Visser Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Werkwijze aanvragen Myhandicap gemeente Mol 16/05/2019
2
Inhoudsopgave Organogram Hoe het begon… Dienst Seniorenplus
Permanentieteam Werkwijze permanentieteam Werkwijze aanvragen IVT/IT Samenwerking FOD Wat missen wij?
3
Organogram gemeente Mol
4
Hoe het begon…
5
Dienst Seniorenplus
6
Permanentieteam Administratieve dienstverlening Thuiszorg
Gemeentelijke premies Aanvragen IVT/IT, ZOZ en ZZZ Pensioenaanvragen Administratieve ondersteuning Thuiszorg Doorverwijzing Vervoer Poets Warme maaltijden/klussendienst Psycho-sociale ondersteuning Info / sensibilisering Doorverwijzing projectteam Doorverwijzing bewonersteam Seniorenantennes / infomomenten
7
Werkwijze Permanentieteam
Open deur elke werkdag 9u – 12u en donderdag van 16u – 18u Daarnaast op afspraak Uitgangspunt – zo toegankelijk mogelijk zijn voor de Molse senior en persoon met een beperking
8
Werkwijze aanvragen IVT/IT
Doorverwijzing of rechtstreeks Op permanentie – basisinfo Aanvraag op afspraak (gemiddeld 2u) Dossier wordt goed onderbouwd Laten mensen zelf info opvragen Indien nodig doen we dit voor hen
9
Werkwijze aanvragen IVT/IT
Opvolging dossier Informeer bij huisarts Contacteer ons indien je lang niets verneemt Kom langs bij ontvangst van brieven Kom langs met beslissing – rechtenuitputting Bij problemen – volledige dossieropvolging Eén collega onderlegd in de materie
10
Samenwerking FOD Eenvoudige vraag – contactformulier
Complexe vraag/probleem – rechtstreeks aanspraakpunt Mogelijkheid dossierbespreking tijdens zitdag Mailverkeer
11
Wat missen wij? Betere samenwerking tussen dienstverleningsorganisaties (intern en extern) Wisselwerking eigen diensten Moeilijkheden door privacywetgeving FOD: ICT, briefwisseling Betere opvolging dossiers Kanttekening: personeelsbezetting
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.