Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
jaarplan 2018-2019 en speerpunten 2019-2020
KC de Samenstroom jaarplan en speerpunten
2
Professionele cultuur
Tweejarig traject o.l.v. een extern deskundige; 7-18 en 18-19 Begrip professionele cultuur duiden; 2 studiemiddagen/avonden geweest met basisschool en team KDV/PW/BSO Workshop feedback geven en ontvangen Intervisie; Basisschoolteam vanaf 2016 en KDV/PW/BSO vanaf 2018 Training voor 5 intervisieleiders; verbinding maken socratische intervisie met feedback, feedup en feedforward Vragenlijst 360 graden feedback elk teamlid Actiepunt(en) uit voortgevloeid voor elk teamlid
3
Visie traject ; training pedagogisch tact; 5 bijeenkomsten o.l.v. Ellen Emonds van NIVOZ / : gestart met inhoudelijke werkgroep om te komen tot vormgeven pedagogische visie voor hele KC. Pedagogische visie vastgesteld 6 kernzinnen geformuleerd op pedagogisch gebied; gevisualiseerd door hele KC Alle kernzinnen geïntroduceerd middels boost weken en scala aan activiteiten
4
Vervolg visie traject ; ook gestart met vormgeven didactische visie; inhoudelijke werkgroep Op 3 tal studiedagen stapsgewijs didactische visie verder vormgegeven m.b.v. input vanuit de werkgroep. Al werkende aan het document werd steeds duidelijker dat we het onderwijs anders willen gaan inrichten. April 2019; op studiedag vaststellen didactische visie. Voor KC plan is dan visieverhaal afgerond. Koppeling maken met strategische doelen van GOO.
5
IPC Pilot voorjaar 2018 Schooljaar 18-19 gestart als IPC school
Teamscholing 18-19; 3 studiedagen Opleiding coördinatoren 18-19; 5 bijeenkomsten. Per unit is er een coördinator en daarnaast een hoof coördinator. Opleiding directie 18-19; 4 bijeenkomsten
6
OPO 17-18; vaststellen cruciale leerdoelen voor rekenen. Onderwijsplan rekenen opgesteld. 18-19; werken met onderwijsplan rekenen. Opstellen cruciale leerdoelen voor spelling. Twee schoolbesprekingen met hele team over de onderwijsresultaten en bijstellen onderwijsplan rekenen.
7
DGFG Vertalen kernzinnen pedagogische visie naar activiteitenplan DGFG
Opstarten kernzin en afsluiten van de kernzin centraal; samen met ouders Bijeenkomsten met ouders Bijeenkomsten met leerlingen
8
Cultuur 2016 t/m 2018; Samenwerking met Kunstlokaal; vormgeven doorlopende leerlijn beeldende vorming - klassenbezoeken coaches - coaching Leerlijn opstellen voor beeldende vorming
9
Speerpunten 19-20 Teamscholing IPC
OPO; onderwijs spelling evalueren en vaststellen cruciale doelen technisch/voortgezet lezen. Vormgeven onderwijsplan rekenen Muziek; leerlijn muziek vormgeven m.b.v. Kunstlokaal Professionele cultuur; verdieping DGFG; verdieping activiteiten. Herhaling eerste twee kernzinnen. Onderzoek naar samenwerking met andere partners en opstellen actieplan Teamscholing effectieve directe instructie; Marcel Schmeier
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.