De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder"— Transcript van de presentatie:

1 Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder
Dinsdag 26 juni 2018

2 Vrijgevestigde zorgaanbieders (33)
!JES jij en scheiden AGNO Cathy Folmer psychotherapeut en coach De Ruijtershoeve drs. S.J. Mous Kinder- en Jeugdpsychotherapeut Educare, praktijk voor psychologie GGZ Christoph Grutsk! Hebe Psychologie Ingeborg Zweers-Meester Nicoline Hoekstra, Praktijk voor kinder- en jeugdpsychotherapie Norden Psychologen Praktijk Oosteinde kinderen en jeugd PCC Joppe, J.H. a Campo-Bekkers Praktijk Asgard Praktijk Carucci Praktijk voor leren en gedrag B.V. Praktijk voor psychotherapie van Rij/maatschap psychiatrie voor kinderen Praktijk voor speltherapie en supervisie Meppel eo PRO, leren & gedrag Psychologen Praktijk Ebbers Psychologenpraktijk Charoëla Psychologenpraktijk dedemsvaart Psychologenpraktijk van der Vinne Psychologenpraktijk10 Psychologie Praktijk BJ Brinkman Psychotherapiepraktijk de Gaaij Fortman Psychotherapiepraktijk Gunning Schiphouwer VoF (Kindzorg Marion) Snijder- Praktijk voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie Sterk voor ouder en kind Yarin Jeugdhulp ZO! zorgoplossingen

3 Agenda Analyse geleverde zorg tot nu toe. Kwaliteit onder verdeeld in:
Klachten en klachtenregeling. Privacy protocol en privacyreglementen. Wachttijden en wachtlijsten. Cliënttevredenheid SROI

4 Analyse geleverde zorg tot nu toe
Esther van den Broeke

5 Financiële feiten eerste 4 maanden
24 van de 33 heeft gedeclareerd in 2018 57% in het midden segment 43% overgangscliënten Profiel 1 2 3 4 5 6 8 9 12 # cliënten 45 155

6 Kwaliteit Klachtenprocedure Privacyprotocol Wachttijden
27 op de 33 aanbieders heeft een klachtenreglement dat goed te vinden is op de website Privacyprotocol 24 van de 33 aanbieders heeft het privacyprotocol op de website staan Wachttijden 29 van de 33 aanbieders heeft zijn wachttijden zichtbaar vermeld op de website. Opvallend is de grote aantal praktijken met aanmeldstop Cliënttevredenheid 9 van de 33 aanbieders heeft cliënttevredenheid vermeld op de website

7 Wat valt op. De protocollen zijn in formele taal opgesteld
Over het algemeen geen NAW of doorlink naar vertrouwenspersonen Geen klachtenformulieren op de site

8 SROI Expertisecentrum Social Return (ESR)
De opdrachtnemer is verplicht 5% (bij minimaal EUR over de gehele contractperiode) van de gefactureerde omzet naar aanleiding van de opdracht aan te wenden aan SROI inspanningen. Het plan van aanpak is gereed en goedgekeurd door het ESR binnen 6 weken na gunning opdracht. Het ESR kan deze termijn verlengen tot maximaal 12 weken. 2 van de 16 aanbieders heeft zijn plan van aanpak voor de SROI aangeleverd (gerelateerd aan de omzet 2017 boven de EUR) Contact opnemen met Bij een contractduur van 7 jaar zit je met een omzet van 30K aan de SROI verplichting. Dat zijn er 15 van de 32 sowieso

9 Inkooptafel 7 juni 2018 Tijdens de inkooptafel van 7 juni 2018 zijn de volgende punten aan de orde geweest: Raamovereenkomst (AVG) Administratieprotocol Crisis RET Escalatieroute Monitoring Website Toegang en Gezin Het verslag en de presentatie van deze inkooptafel zijn te vinden op de website van het RSJ.

10 STELLINGEN

11 Stelling 1 Als een cliënt van mij in crisis komt, is dit de verantwoordelijkheid van de verwijzer (huisarts of wijkteam).

12 Stelling 2 Als ik een cliënt geen passende zorg kan leveren, kan ik hem/haar weer terugsturen naar de Lokale toegang.

13 Stelling 3 Het is voor mijn behandeling niet van belang wat er verder in het gezinssysteem of netwerk aan de hand is.

14 Stelling 4 Ik kan op basis van het gezinsplan en de gestelde resultaten heel goed een prognose maken van welke interventie noodzakelijk is en wat de verwachtte tijdsinvestering is.

15 Stelling 5 Ik geef individuele behandelingen en de ontwikkelingen in de regio zijn daarop niet van invloed.

16 Ik heb zorgplicht ook bij crisis.
Stelling 6 Ik heb zorgplicht ook bij crisis.

17 De administratieve last zijn te hoog voor vrijgevestigden.
Stelling 7 De administratieve last zijn te hoog voor vrijgevestigden.

18 Ik bepaal zelf of ik mijn eigen kwaliteit voldoende vind.
Stelling 8 Ik bepaal zelf of ik mijn eigen kwaliteit voldoende vind.

19 Stelling 9 Mijn kwaliteit kan worden getoetst aan het aantal diploma’s en bijscholingscursussen die ik volg.

20 Stelling 10 Als vrijgevestigde kan ik gezien mijn drukke agenda niet deelnemen aan een werkgroep in de regio.

21 Stelling 11 Ik heb geen behoefte aan individuele gesprekken met de contractmanagers van de regio.

22 Stelling 12 Ik voel me geroepen om bij alle bijeenkomsten aan te sluiten omdat deze van meerwaarde zijn voor mijn praktijk.


Download ppt "Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder"

Verwante presentaties


Ads door Google