De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018"— Transcript van de presentatie:

1 Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018

2 Regionale, integrale crisishulp jeugd
Doel Regionale, integrale crisishulp jeugd Regionaal: regio Zuid-Limburg Integraal: voorziet in gecombineerde expertise op het vlak van LVB, Jeugd- en Opvoedhulp en Jeugd GGZ Crisishulp Jeugd: het uitvoeren van crisisinterventie (aannemen melding, integrale triage en eerste maatregelen gericht op stabilisatie) het bieden van gecoördineerde crisiszorg (ambulant en/ of verblijf Het organiseren van en toeleiden naar vervolghulp na beëindiging van de crisishulp samen met toegang of GI

3 Knelpunten Regie: onduidelijkheid over procesregie en casusregie
Proces: integraal kijken, integrale samenwerking onvoldoende Meldpunt: teveel ingangen voor melding Ambulante crisishulp: wordt te laat opgestart, crisis duurt te lang Verblijf: te snel toeleiden naar verblijf en te lang in verblijf Doorstroming: onvoldoende behandelplekken en perspectiefplekken Kosten: te hoog en moeilijk oorzaken te achterhalen

4 Uitgangspunten/ Kader
Eén (samenwerkings-)partij voert de crisishulp uit. Samenwerkingsverband voorziet in expertise LVB, J&O en GGZ Ambulant, tenzij het echt niet anders kan…… Procesregie ligt bij de toegang. Casusregie ligt bij crisishulp organisatie. Kort en effectief Fase 0 Signalering door toegang, politie, VT, huisarts, etc. Fase 1 Eén meldpunt crisis jeugd waar alle meldingen binnen komen, 24/7 bereikbaar, 1 tel. nr.

5 Uitgangspunten Fase 1 Vervolg
Meldpunt crisis Jeugd verzorgt crisisinterventie (melding t/m integrale triage) binnen 2 uur. Deze bepaalt of crisismelding een ‘echte’ crisis betreft en of er een acute dreiging is en stelt veiligheidsplan op. Crisisinterventie, gericht op stabilisatie van de crisis uiterlijk binnen 24 uur Uiterlijk de eerstvolgende werkdag na de crisismelding een ronde tafeloverleg plaats (RTO) met als doel te komen tot helder perspectief volgens de principes van 1Gezin1Plan1Regisseur.

6 Uitgangspunten Fase 2 Inzet ambulante crisiszorg voor maximaal 4 weken in thuissituatie of bij plaatsing binnen het netwerk. Wanneer ambulante crisiszorg i.c.m. een mogelijke plaatsing binnen het netwerk niet voldoende is zijn er time-out verblijfsplekken beschikbaar waar de jongere tijdelijk 1 week kan verblijven. Op deze plekken wordt verblijf en begeleiding geboden. Fase 3 Het organiseren van en toeleiden naar vervolghulp na beëindiging van crisishulp samen met toegang of GI.

7 SAS Aanbesteding Kenmerken SAS: Speciaal voor het sociaal domein
Bijna geen procesvoorwaarden Financiering: Waarschijnlijk lumpsum (ipv PxQ) Planning Eind juli publicatie (offerte uitvraag) op Negometrix Eind augustus offerte indienen in Negometrix Begin september: voorlopige gunning 1 oktober: ‘informele’ definitieve gunning vanwege centrumregeling die later ingaat 1 januari: start crisishulp Jeugd

8 Prestatiedocument Kenmerken
Aansluiting met visie, probleemstelling en doelstelling Gemeenten Hoe wordt en hoe houden we de samenwerking een succes Samenhang visie, prestaties en prestatieonderbouwing Integraliteit opdracht Mate van vernieuwing en innovatie van crisishulp

9 KPI’s Wat willen we met Crisis hulp bereiken(door gemeente): … ….
Hoe denken jullie aanbieders dat we dat kunnen bereiken: Geef aan hoe wij als gemeenten kunnen zien dat je op de goede weg bent naar het wat, dus welke Kpi’s kunnen je formuleren zodat wij zien dat jullie het wat gaan bereiken voor crisishulp?

10 Negometrix Blijft het systeem waar alle stukken op gepubliceerd worden en ingeleverd dienen te worden

11 Planning: SAS Procedure
Hoe ziet het proces er (onder voorbehoud) voor Regio Zuid-Limburg eruit? SAS staat voor: Sociale en Andere Specifieke diensten


Download ppt "Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018"

Verwante presentaties


Ads door Google