Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeona Claessens Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Bijeenkomst taskforce 18 september
Welkom
2
Doel / agenda vandaag Terugblik context: proces en kaders in vogelvlucht Terugkoppeling resultaten (plattegronden) als basis en gedragen voorstel ter besluitvorming via FB naar de Projectgroep Project 3 en Stuurgroep Campus 2020. Beeld bij vervolgproces
3
Processtappen: waar staan we?
Verwerken alle relevante input Bouwstenen Bijgestelde scenario’s Ontwikkelen ‘toolkit’ Kader Plattegrond(en) Toelichting / context Vragen /opdracht / resultaat Instructie / toelichting aan taskforceleden Taskforce in gesprek/ dialoog met achterban Tussentijdse consultatie / toetsing architect (inloop) Cap/werkgroepen komen tot principekeuze voor aard bouwstenen en positie Workshops o.l.v. architect (begin en medio juli) Inbrengen resultaten Interactie / finetuning Verwerking door architect (juli – augustus) Terugkoppeling en vaststellen eindresultaten taskforce (medio september) 19 mei – begin juni Begin juni – eind juni Begin juli - medio september
4
Project 3: renovatie HG
5
Compacte Campus TU/e 2020 4 Projecten Kwalitatieve & betaalbare
huisvesting Volgens P2-norm
6
Hoofdgebouw: onderwijs
9
Vlekkenplan IE&IS
10
Uitgangspunten algemeen
M2 onderwijs en medewerkers zijn niet uitwisselbaar (vastgesteld volgens P2-norm) De onderwijsomgeving is gevarieerd en uitnodigend in verschijningsvorm en gebruik en sluit aan op de visie op onderwijs De werkomgeving is inspirerend, gevarieerd en passend bij de diverse werkprocessen (activiteiten) en werkvoorkeuren Faciliteiten worden gedeeld mits specifiek gebruik dat niet toelaat Interactie, ontmoeting en samenwerking worden gestimuleerd en gefaciliteerd Flexibiliteit (groei en krimp kunnen opvangen) en min of meer generieke bouwstenen / indeling op de diverse vloerdelen Aandacht voor de menselijke maat P2 norm is een berekening voor het totaal aantal m2, zegt niets over werkwijze en gebruik binnen capgroepen
11
Plattegronden cap. groepen
12
4e verdieping - OPAC
13
5e verdieping – INFO SYS
14
6e verdieping - ITEM
15
7e verdieping - HPM
16
8e verdieping - TIS
17
9e verdieping – HTI
18
9e verdieping - P&E
19
3D beeld ruggengraat
20
Plattegronden bestuur & staf
21
3e verdieping - bestuur 3e verdieping - Noord
22
3e verdieping - staf 3e verdieping - midden
23
Plattegronden Onderwijs
24
Onderwijsgebied 2e verd.
Indeling n.t.b. 2e verdieping - midden
25
Onderwijsgebied 2e verd.
2e verdieping - Noord
26
Ontmoetingsgebied 6e verd.
27
Ontmoetingsgebied 7e verd.
28
Onderwijsgebied 8e verd.
8e verdieping – Zuid (onder de labs)
29
Vervolgproces
30
Vragen en randvoorwaarden
ICT, telefonie, meubilair, toegangscontrole, veiligheid etc. Deze zijn geïnventariseerd en gecategoriseerd en Zijn meegenomen of Beantwoord of Worden nog beantwoord of Zijn later aan de orde (bijv. betrekking op ICT, inrichting of afspraken in manier van werken)
31
Vervolgstappen 18 september: Taskforce IE&IS, Indeling definitief (DO 70%) Ca. 1 okt Vaststelling in FB 7 oktober Advies aan Projectgroep 30 oktober Advies aan Stuurgroep Campus 2020 December: Aanvraag bouwvergunning & start aanbesteding sept. 2016: Start renovatie sept. 2018: In gebruik name Hoofdgebouw
32
Aandachtspunten Factoren die besluitvorming beïnvloeden / mede bepalen: Toets aan financieel kader waaronder budget voor hoeveelheid en aard wanden Toets aan functioneel en technisch kader (toekomstvastheid en flexibiliteit TU/e-breed)
33
Planning bouwproces Start bouwkundige renovatie sept. 2016
Interieurontwerp, inrichting ICT beleid, digitalisering Meubilair selectie & inkoop Inhuizing / in gebruikname medio 2018
34
Ruimte voor interactie
Vragen? Opmerkingen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.