Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
0
Drie reacties & beschouwingen vanuit de praktijk
Yvonne Claerhoudt, Melanie van Tuijl, Tineke Bröcheler 18 April 2017
1
Digitalisering in het SBO
Yvonne Claerhoudt, directeur SBO Sponder
2
Augustus 2018 “Doordacht digitaal” Yvonne Claerhoudt, directeur
3
KPO Speciaal basisonderwijs sponder
School met 185 leerlingen, met specifieke onderwijsbehoeften. Gemiddelde intelligentie IQ= 78 (range ) 30% ADHD of kenmerken/ concentratieproblemen. 30% belaste thuissituatie. 13% problemen in het autisme spectrum. 10% gediagnosticeerde leerstoornis. Kernwaarden: Deskundig – Positief – Toekomstgericht – Vertrouwd
4
Proeftuintjes en ambities digitaal werken
middel doel kans Wat werkt bij onze leerlingen? Hoe kan het aansluiten bij ons doelgericht onderwijs? Wat is onze visie op de inzet van digitale middelen in het dagelijks leren? Smart bord Smartphone Laptops Tablets Snappet Lighthouse Imo- learn Touch-tafel Catch-box
5
Digitale middelen in het SBO zijn een hulpmiddel en geen doel op zich!
6
Digitalisering in het PO
Melanie van Tuijl, Daltonschool De Vijver
7
Digitalisering in het VO
Tineke Bröcheler, LVO Parkstad
8
iPad is een middel geen doel!
onderzoek naar inzet van de iPad voor een drietal vakken, t.w. Duits, kijk- en luistervaardigheid Engels, leesvaardigheid Geschiedenis, kennis en inzicht iPad is een middel geen doel!
10
Digitaal leermateriaal
12
Digitaal arrangeren is de sleutel tot gepersonaliseerd / adaptief onderwijs
13
Drie stellingen Digitale hulpmiddelen in het SBO zijn een hulpmiddel en geen doel op zich Devices (telefoon/tablet) zijn onmisbaar bij het betrokken houden van de leerlingen Digitaal arrangeren is de sleutel tot gepersonaliseerd/adaptief onderwijs
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.