Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElke de Smedt Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Innovatiecafé - Zorg voor innoveren:
Rob Staalstra Oprichter en algemeen directeur contextMe Peter Dohmen - Beleidsadviseur Zorginkoop, Zilveren Kruis
2
De zorgvernieuwer Rob Staalstra, contextMe
Zorgverleners besteden meer dan 25% van hun schaarse tijd aan het verstrekken van generieke informatie. Patiënt zelf weet niet eens welke vragen er zijn en vergeet ook nog 50% van wat de zorgverlener zegt Ziekenhuizen en maatschappen proberen informatie te verstrekken via eigen vorm van content op folders en website. Patiënt heeft helaas niet genoeg aan platte tekst voor zijn gezondheid. Patiënt gaat dus voor info naar dokter Google en is op zoek naar meer duiding en bevestiging van eventuele interpretatie.
3
De zorgvernieuwer Rob Staalstra, contextMe
Als een patiënt handiger geïnformeerd wordt gedurende het gehele traject van de behandeling is dat goed voor: Maken van de juiste keuzes Kwaliteit van de behandeling en dus resultaat Doorlooptijd gehele traject Kosten van behandeling en verzuim
4
De zorgvernieuwer Rob Staalstra, contextMe
Intro film & live demo
5
De zorgvernieuwer Rob Staalstra, contextMe
contextMe dienstverlening wordt op termijn toegankelijk vanuit de basis verzekering de gevalideerde content database met daar achter de mogelijkheid tot duiding wordt toegankelijk via de website van de participerende zorginstellingen/verzekeraar contextMe wordt op termijn ook beschikbaar voor: Borstkanker 24/7 Diabetes COPD Geboortezorg
6
De zorgvernieuwer Rob Staalstra, contextMe
Waarom de verzekeraarsroute gekozen? Meer pilots in de zorg dan bij de KLM Duurzaam verdienmodel is key Schaalbare inzet van digitale dienstverlening vraagt om centrale distributie en centraal contracteren Hoe contact gelegd? Bevindingen onderhandelingen en lessen voor zorgvernieuwers? Zorg ervoor dat na de subsidieverstrekking de kennisdeling vanuit de verzekeraar niet stopt Houdt rekening met tijdsdoorloop van factor twee door onvoorspelbare vertraging Tips aan de zorgverzekeraar? Probeer te innoveren zonder de hindernissen van bestaande structuren en verdienmodellen vooraf op te leggen.
7
De zorgverzekeraar Peter Dohmen, Zilveren Kruis
LESSONS LEARNED Het is belangrijk dat één persoon binnen een grote organisatie de regie pakt die over de afdelingen heen kan denken en werken Vooral in de fase nadat de innovatie is ontwikkeld is het belangrijk een duidelijk proces met elkaar af te spreken om te komen tot een structureel verdienmodel Stel als zorgverzekeraar specifieke kennis en ervaring van verdienmodellen in de zorg beschikbaar. Besef dat beginnende initiatieven vaak beperkte financiële middelen hebben. Het vooruitbetalen is soms nodig. Zoek aansluiting met het inkoopbeleid van de zorgverzekeraar. Dit maakt realisatie van innovatie een stuk makkelijker Praat als zorgverzekeraar met één mond en kom beloftes en afspraken na Vind een sponsor op senior management niveau
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.