De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en"— Transcript van de presentatie:

1 Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Vrijetijd; Bezoek, verblijf en bestedingen

2 Gastvrij Overijssel Vrijetijdsnetwerk in Overijssel ?

3 Gastvrij Overijssel 16 februari 2015:
Manifest Heerlijk en Gastvrij Overijssel 31 maart 2016: Uitvoeringsprogramma Overijssel maakt werk van gastvrijheid en vrijetijd 6 juli 2016: Investeringsvoorstel maakt werk van gastvrijheid en vrijetijd. Besluit PS: 10 miljoen

4 Gastvrij Overijssel Programma Vrijetijdseconomie 2016 – 2020 Ambitie:
1500 extra banen 15% toename buitenlandse bezoekers 11% marktaandeel binnenlandse toeristische overnachtingen (2015: 10%) 75 miljoen extra bestedingen

5 Gastvrij Overijssel 15 grote projecten op gebied van:
I Ondernemer en Product II Omgeving en Routeinfrastructuur III Ontsluiten en vermarkten IV Onderzoek, Kennisinfrastructuur en Onderwijs

6 Gastvrij Overijssel I Ondernemer en Product
Onderzoek vraag-aanbod- marktmatch Versterking Ondernemerschap Product-Markt-Partner-Combinaties (PMPC 2.0)

7 Gastvrij Overijssel I Ondernemer en Product
Onderzoek vraag-aanbod- marktmatch Versterking Ondernemerschap Product-Markt-Partner-Combinaties II Omgeving en Routeinfrastructuur Optimaler beleefbaarheid landschap Versterking beleving routestructuren

8 Gastvrij Overijssel I Ondernemer en Product
Onderzoek vraag-aanbod- marktmatch Versterking Ondernemerschap Product-Markt-Partner-Combinaties II Omgeving en Routeinfrastructuur Optimaler beleefbaarheid landschap Versterking beleving routestructuren III Ontsluiten en vermarkten Marketing VTE

9 Gastvrij Overijssel I Ondernemer en Product
Onderzoek vraag-aanbod- marktmatch Versterking Ondernemerschap Product-Markt-Partner-Combinaties II Omgeving en Routeinfrastructuur Optimaler beleefbaarheid landschap Versterking beleving routestructuren III Ontsluiten en vermarkten Marketing VTE IV Onderzoek, Kennisinfrastructuur en Onderwijs Kennisdriehoek (Regiomonitor) Werkateliers

10 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Animatie

11 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Doel: Stimuleren van ondernemers en organisaties om in samenwerking met partijen binnen en buiten de sector vernieuwende producten te realiseren.

12 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Voorbeelden van eerder gerealiseerde PMPC’s: Avontuurlijk Paasloo FeelFood Gastroeien Vechtdalhoppen Verbindend erfgoed Villavelo

13 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Kenmerken: Subsidie: Max: 35% Min: € (minimale investering=€ ) Max: € Max: 20% voor Bouwactiviteiten Eigen uren Advieskosten

14 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Kenmerken: Partners: Minimaal 2 substantieel (min. 10%) investerende partijen Minimaal 2 partners uit verschillende sectoren

15 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Budget: Per tranche: € Wanneer: 2x per jaar 1 februari – 1 maart 1 september – 1 oktober

16 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Beoordeling via Scoretabel: Mate van Innovatie Aantal investerende samenwerkingspartners Aantal samenwerkingspartners Verbinding met cultuur Aantal verschillende sectoren Multiplier

17 Gastvrij Overijssel PMPC 2.0
Helpende hand: 1. MarketingOost - merkleiders 2. Saxion – Michiel Flooren 3. Brancheorganisaties 4. Provincie – Subsidieloket

18 VRAGEN ??

19 Andere provinciale middelen
MKB Human Capital

20 MKB Actielijnen 1: Startersondersteuning
2: Organisatiekracht van Overijssel Ondernemend Noaberschap: Ondersteunen van ZZP’ers Bevorderen sociaal ondernemerschap. 3: Financiering Verkenning MKB aanvullend faciliteren ivm financiering Doorverwijzen en informeren. Ondersteunen initiatieven voor alternatieve vormen van financiering vanuit ondernemers. Bijv. kredietunies)

21 MKB Actielijnen 4: Organisatorische Innovatie Bewustwording.
“Leren van elkaar”-kringen. Bedrijven faciliteren die met elkaar kennis willen delen en kennis willen verkrijgen rondom organisatorische innovatie. 5 : Familiebedrijven Goed Bestuur. Project vanuit lectoraat Windesheim Bedrijfsopvolging. Jonge Bedrijfsopvolgingsregeling. 6: Snelle groeiers 30 snelle groeiers identificeren en faciliteren.

22 Human Capital / Arbeidsmarkt
Inzetten op: voldoende en voldoende gekwalificeerde mensen voor het MKB in Overijssel. meer en beter opgeleid technisch personeel kwetsbare groepen op de arbeidmarkt. Faciliteren het mkb via: een mkb hrm scholingsregeling voor een plan van aanpak en uitvoering van maatwerkontwikkeltrajecten met hun zittend personeel op mbo niveau 2/3. regeling om arbeidsbeperkten in bedrijf te begeleiden.


Download ppt "Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en"

Verwante presentaties


Ads door Google