Download de presentatie
1
Business Process Management
Overzicht van het aanbod van Amelior
2
Busines Process Management (BPM) omvat de gecoördineerde activiteiten van een organisatie om de bedrijfsprocessen te … 1. Definiëren 8. Optimaliseren 2. Modelleren 7. Analyseren BPM 3. Simuleren 6. Bewaken 4. Ontplooien 5. Uitvoeren bron : gebaseerd op Gartner 2
3
Business Process Management (BPM) Korte verklaring van de 8 dimensies
welke processen herdenken, verbeteren modelleren, documenteren 1. Definiëren 8. Optimaliseren 2. Modelleren zoeken naar verbeter- potentieel uittesten, prototyping 7. Analyseren BPM 3. Simuleren 6. Bewaken 4. Ontplooien proces- indicatoren in praktijk brengen 5. Uitvoeren de realiteit 3
4
Overzicht van het aanbod van Business Process Management (BPM)
BPM algemeen Scan maturiteit organisatie in BPM Begeleiden bij invoering van BPM Training BPM voor diverse doelgroepen op maat van uw organisatie Begeleiding bij uitbouwen competentie-cel BPM Begeleiding bij organisatie BPM 1. Definiëren van processen Bepalen business-model – procesmodel, link met architectuur Bepalen van de sleutelprocessen, link met strategie Bepalen van prioriteiten 2. Documenteren van processen Selecteren en inrichten van BPM modelleringstool Uitwerken van conventies Modelleren van processen volgens de BPMN standaard 3. Simuleren van processen Simuleren van een (nieuw) proces 4. Ontplooien van processen Opstellen van personeelsbehoeftenplan en personeelscompetenties op basis van processen 5. Uitvoeren van processen Modelleren van een proces als voorbereiding op informatisering (‘execution’) 6. Bewaken van processen Bepalen, definiëren en invoeren van procesindicatoren 7. Analyseren van processen Analyseren van processen met diverse analysetechnieken Uitvoeren van een procesaudit en een procesreview 8. Optimaliseren van processen Uitvoeren van BPR (Business Process Reengineering) programma Uitvoeren van BPI (Business Process Improvement) projecten
5
Voordelen van BPM Door verwerven van inzicht
In huidige werking kwalitatief en kwantitatief In link van processen met strategie, business model In BPM-maturiteit In aanpak en organisatie van BPM Gerichter prioriteiten en aanpak bepalen Welke processen prioritair Hoe aanpakken, organiseren, faseren Waardoor strategische capabiliteit organisatie verhoogt Verminderen van kosten, verbeteren van de efficiency Verbeteren van doorlooptijd Verbeteren van interne en externe kwaliteit Verhogen wendbaarheid Zodat strategische doelen gerealiseerd worden
6
Troeven van Amelior in BPM
Gericht op waarde en resultaten voor uw organisatie Geïntegreerd en multi-disciplinair Uitgaand van uw strategische keuzes – business model Afgestemd op de maturiteit van uw organisatie Steunend op voor uw organisatie relevante goede praktijken (Referentie)modellen, instrumenten, tools en technieken BPMN, 6 Sigma, LEAN, ISO 9001, BSC, portfolio-, programma-, projectmanagement, kennis-, competentiemanagement, … Aandacht voor harde en zachte componenten / vaardigheden Aanbod begeleiding en training voor zowel topmanagement, middenkader als BPM coördinatoren Onderbouwd maar voldoende pragmatisch Vanuit ruime ervaring in BPM in diverse sectoren Profit, non-profit en overheid Grote en kleinere organisaties
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.