De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marcom Triple Helix FoodValley

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marcom Triple Helix FoodValley"— Transcript van de presentatie:

1 Marcom Triple Helix FoodValley
Stand van zaken rondom marketing/communicatie (marcom) voor de Triple Helix Esther Werkman 15 mei 2017

2 Kwartiermaker Esther Werkman * 25 jaar ervaring Communicatie/Marketing PR: food, hospitality en media * Regionale projecten: WEpods, Alliantie Voeding, WFCD * Geboren in 1970 en tot 1990 getogen in Ede * Sinds 2008 back to the roots * Food-minded (innovatie, bereiden en ervan genieten) * Enthousiast over deze uitdagende opdracht

3 Marcom Triple Helix FoodValley
Triple Helix heeft de ambitie om van FoodValley een economische top regio te maken op het gebied van agrifood, innovaties en gezonde en duurzame voeding. De groei van de wereldbevolking naar negen miljard leidt tot internationale voedselvraagstukken. Onderzoek en innovatie rondom de voedselproblematiek zijn daarbij van cruciaal belang. Nederland, en met name FoodValley, speelt daarin een belangrijke rol. The global Food innovation / Milaan

4 “Onderscheiden doe je door ergens voor te staan en te gaan, waar je doelgroep en de maatschappij geïnspireerd door raakt”

5 Marcom Triple Helix FoodValley Q1/Q2 2017
- Inventarisatie - Advies - Basis voor Plan van Aanpak - USP’s - Voorwaarden - Middelen - Gezamenlijke middelen - To do

6 inventarisatie ↑ Prachtige rijke regio ↑ Duidelijke visie en ambities ↑ Maatschappelijk/global betrokken ↑ Iconen: bedrijven/onderwijs/WUR/WFC ↑ Bereidheid/energie van betrokkenen

7 inventarisatie ↓ Vele naamsvariaties ↓ Organisatie met veel gremia ↓ Focus nog onduidelijk ↓ Nauwelijks zichtbaarheid ↓ Randvoorwaarden nog niet allemaal op orde

8 TH FoodValley als brand in de markt zetten ipv organisatie
advies TH FoodValley als brand in de markt zetten ipv organisatie * Scherpe positionering * Merkwaarden * Branding

9 advies Welke naam/organisatie gaan we laden, positioneren en vermarkten als merk? FoodValley Regio Foodvalley Food Valley nl Triple Helix FoodValley Kiezen voor 1 duidelijke naam van de regio: FoodValley Een overkoepelende paraplu voor diverse doelgroepen.

10 Eén naam positioneren, laden, vermarkten en communiceren
advies Eén naam positioneren, laden, vermarkten en communiceren FoodValley De afgelopen periode zijn er verkennende gesprekken geweest met Foodvalley NL voor één gezamenlijke naam en een nauwe samenwerking.

11 Primair (gebiedsmarketing) Bedrijven Bollebozen (onderwijs/studenten)
advies Doelgroep FoodValley Primair (gebiedsmarketing) Bedrijven Bollebozen (onderwijs/studenten) Secundair (citymarketing) Bewoners Bezoekers

12 advies Gebiedsmarketing is het geheel van activiteiten, gericht op de vraag naar en het aanbod van onderscheidende functies van dat gebied. Voor FoodValley: Werken/ ondernemen Wonen / leven Leren / studeren Innoveren

13 Keuzes maken en afbakenen passend bij:
advies FOCUS Keuzes maken en afbakenen passend bij: doelstelling en primaire doelgroep Middelen Look & feel Projecten in uitvoeringsprogramma

14 advies Opzetten van Marcom Een gezamenlijke marcom-afdeling als dagelijks uitvoerend (en adviserend) orgaan Coördinatiepunt Klankbord groep van communicatie-adviseurs uit diverse componenten. Aangevuld met WFC en bijvoorbeeld Food Inspiration

15 Marketing/Communicatie/ Coördinatie
Advies Triple Helix B E D R IJ V N O N D E R W IJ S G E M N T F O D V A L E Y ) Brede klankbord groep communicatie TH (meer overheid, ondernemers, WFC en Foodinspirations) Marketing/Communicatie/ Coördinatie

16 advies Marcom-afdeling Centraal en dedicated Continuïteit en consistentie Coördinatie van initiatieven en netwerken Bewijsvoering; etalage van mooie cases en resultaten Claimen; je ambitie, je autoriteit Exposure; zichtbaarheid in middelen en publiciteit

17 Basis pva: doelen Economische top regio Global Innovatie Kenniscreatie
Werkgelegenheid

18 Gezamenlijke ambitie Triple Helix organisatie Cases Iconen Relevant inhoudelijk doel Internationaal Infrastructuur Verbindingen

19 Basis pva: voorwaarden
FOCUS 1 Merk/brand continuïteit Beweging Fysieke plek 1 Marcom & coördinatie

20 Beeldbank: foto & video
Basis pva: middelen Website NL/ENG/DU Beeldbank: foto & video database Social media Fysieke plek Logo/huisstijl Toolbox: nationaal en internationaal Communicatiekalender

21 Basis pva: gezamenlijke middelen
Website linken aan relevante sites #FoodValley Events Presentaties Ambassadeurs Netwerken Campagnes

22 To do Definitieve naam voor TH FoodValley mei
Plan van aanpak marcom met begroting mei Opstarten marcom-middelen ism 3 O’s in projectvorm juni t/m augustus Invulling marcom-afdeling van werving tot aan operationeel juni t/m augustus

23 Q & A


Download ppt "Marcom Triple Helix FoodValley"

Verwante presentaties


Ads door Google