De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:"— Transcript van de presentatie:

1 Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par: 3.2.2: Taakopdracht Blz. 616 t/m 619

2 3.2.2: Taakopdracht Vanuit de werkplanning worden opdrachten verstrekt aan het winkelpersoneel om werkzaamheden uit te voeren. Deze opdrachten kunnen verstrekt worden in de vorm van een taakopdracht. 2 soorten -Enkelvoudige taakopdracht -Samengestelde taakopdracht

3 Enkelvoudige taakopdracht: wanneer het winkelpersoneel zelf kan bepalen hoe het die opdracht uitvoert, waarbij het te realiseren resultaat aangegeven wordt!

4 Samengestelde taakopdracht Wanneer het winkelpersoneel de opdracht moet uitvoeren aan de hand van dwingende aanwijzingen. Dus: niet alleen vertellen wat je moet doen maar ook hoe!

5 Hoe moet je een taakopdracht verstrekken? Afhankelijk van de stijl van de leidinggevende. Samengestelde taakopdracht verstrekken bestaat uit 4 stappen - Voorbereiding - Instructie - Controle - Feedback

6 Voorbereiding Nauwkeurig omschrijven wat het uiteindelijke resultaat van de uitwerking van de taakopdracht moet zijn. Taak van de leidinggevende: iemand zoeken die de opdracht kan uitvoeren (tijd, capaciteit)

7 Instructie Instrueren Leg uit: - wat er gedaan moet worden - Waarom het gedaan moet worden - Op welke manier het uitgevoerd moet worden - Knelpunten weergeven - Einddoel uitleggen - Binnen welke termijn

8 Controle Controleer of de uitvoerder de taakopdracht heeft begrepen Stel de uitvoerder vragen Let op signalen (non-verbaal) Uitvoerder moet weten op welk eindresultaat hij beoordeeld gaat worden.

9 Feedback (terugkoppeling) Feedback, zoals het niet moet Feedback geven Feedback ontvangen Feedback is de boodschap over het gedrag od de prestatie van een ander Uitvoerder moet weten hoe je vindt dat de taak is uitgevoerd.

10 Feedback kan - positief zijn (motiverend) - Negatief zijn (verbeteren) Feedback kan je medewerker beinvloeden! feedback geven

11 Functie Is het geheel van een aantal samengestelde taken, die als werkzaamheden moeten worden verricht. Een functie bestaat uit: - Een of mee taken - De daarbij behorende verantwoordelijkheden - De daarbij behorende bevoegdheden (3-eenheid van een functie)


Download ppt "Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:"

Verwante presentaties


Ads door Google