De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg."— Transcript van de presentatie:

1

2 Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg en Leudal zichtbaar te maken voor toeristen, recreanten en eigen bewoners; Belang van de sector toerisme en recreatie te laten zien, in bestedingen en fte maar ook voor - het maken van een regio waar het aangenaam wonen en werken is.

3 Dit staat 6 jaar na dato: Organisatie aangestuurd door 6 platforms met 397 deelnemende organisaties die samen ong. € 200.000,- op tafel leggen voor regiopromotie versus € 650.000,- subsidies van 8 gemeenten. Deelnemer per platform: Maasduinen 83 Rijk van Venray 69 Horst aan de Maas 79 Venlo 56 Peel en Maas 60 Leudal 53

4 Bijbehorende Organisatiestructuur

5 Toeristische Platforms dienstenpakket: Het binden van ondernemers in/aan de regio; Co-financiering van Liefde voor Limburg campagne door ondernemers Zorgen voor content uit werkgebied voor de marketingcampagne (TIV); Lokale promotie; Lokale productontwikkeling (zoals arrangementen, routes).

6 Leisure Port dienstenpakket Uitvoeren regiopromotie voor 8 gemeenten onder de slogan Liefde voor Limburg Ondersteunen en faciliteren 6 lokale platforms door uitvoering van diensten voor hun Ondersteunen en faciliteren van 7 VVV agentschappen door centrale inkoop VVV producten en geven van advies Deelname in gezamenlijke campagne binnen Euregio en Limburg Onderzoek naar potentiele doelgroepen en nieuwe toepassingen

7 On- en offline marketing

8 In 2014 € 900.000,- aan mediawaarde, sinds de start € 2.800.000,- aan mediawaarde

9 Free publicity gemeente Leudal

10

11

12 Smaakcampagne Gericht op eigen inwoners Online en offline https://omroepvenlo.nl/uitzending-gemist/7614984/heb- jij-smaak/8763186/heb-jij-smaak

13 Rendement

14 Partner voor onder andere:

15 Samen deelname in directie SVL en Routebureau Noord- en Midden- Limburg Samen deelname in Euregionale campagnes Samen zijn we VVV formulenemer Combipakket voor ondernemers die lid willen worden van beide organisaties Delen van routes en bezienswaardigheden

16

17

18

19 Kenmerkende getallen voor Leudal Nld bedrijfspagina’s: 55 Dts bedrijfspagina’s: 13 Pagina’s per categorie Overnachten: 15 Dagje Uit: 13 Eten en drinken: 18 Overig, winkelen, vergaderen: 9

20 Kenmerkende getallen voor Leudal Aantal fietsroutes: 13 Meest bekeken:7: Roggel en Leudal Aantal wandelroutes: 9 Meest bekeken:3: Roggel – Leudal 7: Water Wandel Wereld Leudal Aantal Natuurgebieden: 5 Meest bekeken:10: Leudal Aantal bezienswaardigheden: 21 Meest bekeken:5: Kasteel Aldenghoor in Haelen 16: Friedesse molen in Neer Huidig aantal gepubliceerde evenementen: 30

21 Focus bij digitale informatievoorziening op: Behoud bedrijfspagina’s, kwaliteit vergroten en kwantiteit verhogen; Vertalingen, aan leden wordt hiervoor een inkoopvoordeel aangeboden; Controle routes om te voorkomen dat gasten de site gaan negeren omdat informatie niet klopt; Invoeren van bezienswaardigheden, maakt de gemeente Leudal aantrekkelijker, worden ook langs de routes zichtbaar; Invoer van evenementen vergroten, verenigingen en stichtingen zijn gemaild, gemeente kan Uitagenda nog kenbaar maken bij verlenen vergunningen; Onder de aandacht brengen van campagne ‘Heb jij smaak?’ zodat er veel unieke plekjes uit de gemeente Leudal aan het licht komen. Vraag om link zoveel mogelijk te verspreiden onder familie en vrienden die in de gemeente Leudal wonen.

22 Kennis en advies Aanbieden van inspiratiesessies en workshops op regionaal niveau, recentelijk studiereis naar Efteling, thema groepenmarkt Uitvoeren van onderzoeken, naar bijvoorbeeld kansen van ecotoerisme, zorg en toerisme Uitvoeren van gastvrijheidsonderzoeken, pilot gemeente Bergen Deelname in allerhande werk- en stuurgroepen zoals Regio van de Smaak, vitaliteitsscan provincie VRAGEN?

23


Download ppt "Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg."

Verwante presentaties


Ads door Google