De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011

2 gebruik van een MARKTPLAATS2 1 Wat is een marktplaats meer methode dan tool (mini) competitie op prijs en/of kwaliteit elektronisch verlopende procedure uitvraag alleen bij eigen leveranciersbestand vooral voor inhuur tijdelijk personeel (2B)

3 gebruik van een MARKTPLAATS3 2 Voor en nadelen Voordelen verloopt snel, beperkte doorlooptijd is transparant lage kosten groot bereik (in verg. met onderhands) Nadeel voldoet niet aan eisen EU aanbesteden

4 gebruik van een MARKTPLAATS4 3 Twee fasen inrichten van leveranciersbestand - per segment - prekwalificatie competitie over één opdracht(je) - per segment

5 gebruik van een MARKTPLAATS5 4 Mag MP vlgs. EU-aanbestedingsregels ? onder drempel en 2B zondermeer boven drempel via raamovereenkomst

6 gebruik van een MARKTPLAATS6 5 Enkele slotopmerkingen (1) goed voor MKB (ZZP) centralisatie inkoopproces Inrichtingskosten besparing ( 20-30%) kosten vacature (± € 500- 1500)

7 gebruik van een MARKTPLAATS7 5 Enkele slotopmerkingen (2) kleine opdrachten via raamovereenkomst of via MP? terugvaloptie naast raamovereenkomst veel MP => veel leveranciersbestanden netwerk “Markplaats” op PIANOo-desk


Download ppt "Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google