Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrieda Brander Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
28 januari 2016 Digitale verzuimregistratie!
2
Registratie naar situatie Situatie 1 : AVO onderbouw In de onderbouw is er sprake van homogene groepen waardoor het proces van verzuimregistratie 1x doorlopen hoeft te worden. Situatie 2 : AVO bovenbouw Er heerst in de AVO-bovenbouw onduidelijkheid m.b.t. de mogelijke aanwezigheid van clusterlijsten, waardoor het proces van verzuimregistratie 1x doorlopen hoeft te worden. Zuid/West werkt met gekoppelde lesgroepen. De lesgroepen zijn als 1 groep te benaderen.
3
Situatie 3: Praktijkafdelingen bovenbouw “In de praktijkafdelingen in de bovenbouw wordt niet gewerkt met clusterlijsten. Dit zorgt ervoor dat docenten mogelijk tot 7x het proces van verzuimregistratie zouden moeten doorlopen”. Leerlingen In de praktijkafdelingen in de bovenbouw wordt gewerkt met aparte al of niet samengestelde groepen: Dit kan teruggebracht worden naar de volgende groepen: * een samengestelde lesgroep * meerdere lesgroep(en) van De Bongerd of Stadion * een groep met Assistenten * een groep Lwa leerlingen Opmerking: Op het moment dat men met clusters werkt is de gehele groep te benaderen.
4
Situatie 3: vervolg Praktijkblok “Er is sprake van een lage motivatie bij deze groep om ieder lesuur tijdens een praktijkles opnieuw de verzuimregistratie in te vullen.” Binnen een praktijkblok van 4 lesuur kan de absentie per dubbel uur geregistreerd gaan worden. Dus 2x per blok van 4 lesuren. Overname bij ziekte docent Om de absentieregistratie mogelijk te maken bij ziekte staan ‘alle’ praktijkdocenten op ‘alle’ lesgroepen. Dit geeft een veelheid aan lesgroepen. Teamleider geeft exact aan welke docent/instructeur lesgeeft op welke momenten aan welke lesgroep. Overige docenten worden verwijdert. ‘Nadeel’: bij waarneming op de afdeling geen absentieregistratie digitaal.
5
Organisatie Voor het inregelen en onderhouden van de absentie registratie dient de teamleider/docent contact te zoeken met: de roostermaker van Zuid/West Leny en Helma voor het rooster van de LWA en Assistenten klassen de roostermaker-SOM beheerder van De Bongerd de roostermaker-SOM beheerder van Stadion. De teamleider/docent weet niet bij wie hij terecht kan en de veelheid van contacten werkt verwarrend. Advies: 1 contactpersoon voor het inregelen.
6
Organisatie Media De docent die geen eigen device heeft voert registratie in op rustig moment bij een vaste computer, waardoor de registraties niet tijdig (voor het 3 e lesuur worden ouders gebeld) binnen zijn. Oplossing korte termijn? Lange termijn…BYOD? Wifi Volgens werkplekbeheerder Marco werkt het naar behoren. Docenten geven aan dat het soms wel en soms niet werkt, waardoor ze de wifi niet gebruiken.
7
Aanbevelingen A. Docenten aansturen om volgende obstakels te overwinnen Daar waar docenten op efficiënte wijze de digitale verzuimregistratie zouden kunnen doen, verzaken zij dit Daar waar docenten op efficiënte wijze de digitale verzuimregistratie zouden kunnen doen, zijn zij niet of onvoldoende op de hoogte Zit nog niet in de routine van de docenten B. Informeer docenten/instructeurs dat de lesgroepen als 1 groep te benaderen is in de AVO bovenbouw. C. Vertegenwoordigers praktijkroosters naar 1 aanspreekpunt, zodat roosters Z/W, De Bongerd, Stadion en Assistenten/Lwa exact doorgevoerd kunnen worden.
8
Aanbevelingen D. Bouw de dienstverlening van de leerlingenbalie af. E. Informeer en communiceer m.b.t. verbeteringen in het werkproces (efficiëntie, app’s, wifi, etc).
9
Toekomst Rooster op leerlingniveau Op het moment dat er met het roosterprogramma en SOM gewerkt wordt met clusters is het mogelijk om roosters te maken op leerlingniveau. Wat dit inhoudt vraagt om nader onderzoek en scholing/kennis voor de SOM beheerder en roostermaker. Let op: tijdsbestek.
10
Vragen?
11
Bedankt voor jullie aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.