Www.kennisnet.nl Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Topsport in Limburg Who cares?. Maatschappelijke context  1. Mondiaal  A. Recessie.  B. Oorlogsdreiging  C. Arm/rijk  D. Milieu  Nationaal  A.
Advertisements

IT in bedrijf – Bernard Cuppen RI, HansCuppen RI
Renco Bakker BPMConsult
STRATEGISCHE PLANNING
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Methodisch begeleiden
met vallen en opstaan naar een mid-office
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Taal en rekenen in beweging!
Hoe kan het jou veranderen?
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 8 Implementatie
Hst 3.2 : Congestievraagstukken.  Bredere/meer snelwegen ◦ Korte/ middellange termijn oplossing  Mensen vanuit het ov weer in de auto!!!
Proces en Product.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Bijeenkomst NVP Doetinchem, 8 juli Wedeo op hoofdlijnen SW Bedrijf Met linken naar SW-plus en SW-min 1200 mensen aan het werk Specialiteit Leerwerkbedrijf.
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
ODBS Pieterskerkhof Doelstellingen: - Aanleggen draadloos internet
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Strategie 12 oktober2010.
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Tactics 16 november2010.
Doelen Soorten vormgeving.
Marketing Marketingoriëntatie
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Productiever in enkele stappen
Methodiek om input voor Visie te verzamelen
Evaluatie verbetertraject
Leidinggeven H7 Formele gesprekken Filiaalmanager.
Bovenschoolse aanpak: Samenwerken en kansen benutten.
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Management en leidinggeven
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
Informatie management HC2
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 ICT LAB 2015 Henk Bakker en Paul Cornelisse.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
Duurzaamheidbalans Oisterwijk Wat waren we van plan? 2006: Resultaten meten van deze coalitieperiode: beginstand en eindstand.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Handelingsonderzoek onderzoek als wederzijds leerproces 24 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Rapportering en monitoring
Indeling van hoofdstuk 2
Het Nieuwe werken en informatiebeheer
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
| 2 januari 2019 | Risicoanalyses informatiebeheer bij de gemeente ‘s-Hertogenbosch – aanpak, resultaten, wensen Interne titel Marieke Klomp, adviseur.
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Titel van bedrijfsvergadering
Verandering Meer aandacht voor de behandeling van tabaksverslaving voor de doelgroep ouderen.
Hand-oefeningen voor reumatoïde artritis van de hand
Vormselvoorbereiding 2019
Transcript van de presentatie:

Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..

Let IT Shine 1

Sjabloon Implementatieplan 2 MissieVisie

Sjabloon Implementatieplan 3 Strategische doelstellingen ICT Nieuwe inzichten uit de Summerschool

Sjabloon Implementatieplan 4 Sterke punten van de organisatie Zwakke punten van de organisatie

Topdrie doelstellingen 5 DoelenWat is hiervoor nodig? -(korte termijn) -(Middellange termijn) -(Lange termijn)

Doel 1, korte termijn 6 DoelWat is hiervoor nodig? Kritische succesfactoren

Doel 2, middellange termijn 7 DoelWat is hiervoor nodig? Kritische succesfactoren

Doel 3, lange termijn 8 DoelWat is hiervoor nodig? Kritische succesfactoren

Plan 1, korte termijn 9 ActiesActiehouderTermijnResultaat

Plan 2, middellange termijn 10 ActiesActiehouderTermijnResultaat

Plan 3, lange termijn 11 ActiesActiehouderTermijnResultaat