Personal Branding in een veranderende arbeidsmarkt Marianne Hoekstra, senior-intercedent Randstad Onderwijs Marianne Hoekstra.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elektronica Titel in kapitalen met onderlijn, lettertype Arial Size 24 Bold, indien aanwezig lettertype Monitor Bold nemen.
Advertisements

Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
MUZIEK : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
PRESENTATIETRAINING.
Sollicitatiegesprek.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Een bericht speciaal voor jouw m’n
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
Personal Branding.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
De dag van het solliciteren - introductie
De dag van het solliciteren Blok 1
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie TALENTEN EN INTERESSES.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Informatie-avond 12 januari LoopbaanOriëntatie en - Begeleiding (LOB) Mavo 2.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
+ E-Portfolio Laat zien wat je in huis hebt! Docentendag 14 januari 2016 Jeroen Bakker Paragin Roelf Jager Advimaco.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Online Personal Branding. Professie: Trainer / Mindset Reprogrammer & Personal Braning Coach Geboren: Nederland (43 jaar) Passie: Commerciele Talenten.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Welkom ! Welkom ! Voorlichting 2 vmbo GT Decaan SME Deze presentatie via magister thuis te bekijken. (bij opdrachten : ML)
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Presentatie scholingsmarkt speeddate UWV
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Voor u en uw medewerkers!
Les 1: Brainstorm en kennismaken
© UNIEK IN DE KLAS.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Twitter • LinkedIn • Facebook
Social media voor statenleden/politici
ADL Les 1.
Zichtbaarheid Creëren
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
ADL Les 1.
<naam bedrijf> & <naam school>
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Personal Branding in een veranderende arbeidsmarkt Marianne Hoekstra, senior-intercedent Randstad Onderwijs Marianne Hoekstra

Agenda workshop: De veranderende arbeidsmarkt oftewel de toekomst van werk Personal Branding Oefening Elevator Pitch

De 27 meest gevraagde functies van 2016 Telefonisch verkoper Hypotheek adviseur Medewerker klantenservice PHP programmeur Front-end developer .NET developer Technisch engineer Werkvoorbereider Operator Docent wiskunde Docent Duits Docent natuurkunde Financieel-administratief medewerker Customer service medewerker Salarisadministrateur Financieel analist Accountant Business controller Monteur koeltechniek Servicemonteur Loodgieter Optometrist Bedrijfsarts Verzorgende IG Transportplanner Vrachtwagenchauffeur Teamleider logistiek

DE TOEKOMST VAN WERK filmpje

DE TOEKOMST VAN WERK Breng flexibiliteit en daarmee de bereidheid om elders te wonen onder de aandacht.

DE TOEKOMST VAN WERK 3D printen, mobiel betalen, opwekking duurzame energie, geen autoverzekering meer = zelfrijdende auto’s (nu al toegestaan in VS, Europa = kwestie van tijd), robots nemen steeds meer werk over, drones die pakketjes bezorgen.

DE TOEKOMST VAN WERK 7 skills > Betekenis geven aan grote hoeveelheden informatie, sociale vaardigheden, innovatief denken (kritisch denken), omgaan met cultuur (verschillen), toepassen van IT, samenwerken, denken als ontwerper, omgaan met grote hoeveelheden prikkels (metacognitie), tijd- en plaatsonafhankelijk samenwerken in virtuele settings.

DE TOEKOMST VAN WERK Even brainstormen!! Bedenk 5 beroepen die naar verwachting gaan ontstaan de komende 10 jaar

Banen van de toekomst die nu nog belachelijk lijken (bron: www.youtech.nl) Bewilderaar De bewilderaar heeft als taak de schade die de mens aan de natuur op het platteland heeft aangedaan, terug te draaien. Dit betekent hekken weghalen en wegen weghalen en bomen en natuurlijke begroeiing stimuleren. Telechirurg Een telechirurg laat chirurgen hun patiënten op afstand behandelen met het behulp van een robotarm. Deze techniek wordt zelfs al in de praktijk uitgevoerd. Maar in de toekomst zullen chirurgen naast hun medische studie, ook een opleiding of kennis hebben van robotica en telecommunicatie technologie. Afval Designer Ook deze kennen we al. Designers zullen de kunst van het recyclen nog beter maken. Afval wordt geen afval meer, maar opnieuw ontworpen in nieuwe functies. Achtergrond? Bouwkunde, elektrotechniek en industrial design. Eenvoudexperts Eenvoudexperts worden ingezet bij bedrijven om de dagelijkse gang van zaken eenvoudiger te maken. Iets wat nu misschien drie dagen werk is, wordt verkort door management of verschillende dingen aan te passen. Dit is vooral weggelegd voor wiskundigen, mensen met oog voor design en details en human resources. Robot Intermediair Robots nemen een steeds belangrijkere plek in het huishouden in. Aan de robotintermediair de taak om de beste robots voor jou uit te kiezen. Zeker voor de wat oudere mensen onder ons is het verstandig om alle wensen in kaart te brengen. Denk bij deze baan aan een achtergrond in sales en marketing en wederom psychologie. DE TOEKOMST VAN WERK

Personal Branding Jezelf neerzetten als een merk: wat maakt je uniek en waarin onderscheid je je van anderen De manier waarop je communiceert en je presenteert aan anderen bepaalt jouw personal brand Aanzet om je eigen-merk te gebruiken voor het perfectioneren van je cv, je elevator pitch en je LinkedIn Profiel

Netwerken: de IJsberg Zichtbare en onzichtbare vacatures Hoe onderscheid je je op de arbeidsmarkt: er zijn meer onzichtbare dan zichtbare vacatures; wat deze ijsberg aangeeft

Elevator Pitch, wat is het en wanneer gebruik je het? 40 seconden presentatie (ook wel Elevator Pitch geheten) Je gebruikt het bij: Netwerken Sollicitatiegesprekken 12

Doel van Elevator Pitch In een kort verhaaltje (40 tot 60 seconden) vertel je wie je bent, waar je goed in bent en wat je graag doet. Denk aan: - jouw persoonlijke missie - persoonlijkheid - talenten - kennis en vaardigheden - behaalde resultaten Zodat je daarmee de mensen en carrièremogelijkheden aantrekt die bij jou (en jouw talenten en/ of dienstverlening) passen. Wie ben ik ? Wat kan ik ? Wat wil ik ? Doel van EP Het zoeken naar een nieuwe werkkring kent een aantal onzekerheden, zoals: pas ik in een bepaalde functie, pas ik in een bepaalde branche, welke mogelijkheden zijn er in de regio. Door contact te zoeken met mensen die kennis hebben van bepaalde aspecten van de arbeidsmarkt (functies, bedrijven, sectoren) en die zelf weer andere mensen kennen die wellicht relaties hebben met organisaties die voor u relevant zijn, kan een aantal van die onzekerheden systematisch worden weggenomen. Daarom is het van belang dat u kunt vertellen wie u bent, waar u goed in bent en wat u graag doet. 13

Voorwaarden voor sterke pitch: Elevator Pitch Voorwaarden voor sterke pitch: Een prikkelende opening Duurt max. 40 seconden (circa 120 woorden) Wordt met enthousiasme gebracht Eindigt met een vraag

Elevator Pitch 40 seconden presentatie (ook wel Elevator Pitch geheten) - Wie ben ik? - Wat kan ik? - Wat wil ik? O.a. naam, leeftijd, interesses, hobby, werkervaring, doel in je werk, zoekrichting etc.

Elevator Pitch Belang eerste indruk?! Je krijgt nooit een 2e kans voor een 1e indruk…

Boodschap overbrengen Wat maakt het verschil? Inhoud Taal- en stemgebruik Non-verbaal Bewustwording van verbale en non verbale communicatie. Boodschap overbrengen. Wat maakt het verschil: 55% non-verbaal, 38% stem, 7% inhoud.

Elevator Pitch oefenen In groepjes aan elkaar presenteren: 40 seconden per persoon Elevator Pitch houden 3 minuten per persoon feedback geven en vragen (tip/top)